Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøsmelting Setesdalsheiene


GrendelRaptor8

Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...
Annonse
Gjest Anonymous

Hei,

Har selv en hytte i hovdensområdet og var der sist forrige helg. Nå var kanskje været litt spesielt den helgen, men vi opplevde i hvert fall alt fra å sitte i bar overkropp på verandaen til full snøstorm i 1300 meters høyde. Snakket med turistforeningen i april om å vandre i vestheiene i disse tider, men de regnet ikke fjellet som ordentlig "åpnet" for rundt st. hans. ;)

Erfaringene jeg gjorde meg i helgen var at teltturer og vandreturer foreløpig er for tidlig, med mindre du kan holde deg under 1300, og kankskje til og med 1200 meter. Alt er selvfølgelig mulig er man turkåt nok, og jeg vurderer å ta en liten telttur neste helg. Men er forberedt på kaldt vær, snø og ikke minst å traske i snø. Nå var det ikke mye snø i setesdalsheiene denne vinteren så jeg anser turistforeningens estimat å være vel forsiktig. Selv skal jeg i hvert fall ha lengre turer i heiene fra midten av juni.

Lykke til, og god tur hvis du drar! (er klar over at dette innlegget nok kom litt sent, men forhåpentligvis godt...:-) hvis du allerede har gått tur vil jeg gjerne vite hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Méinur eirifáringum fróu heilgur veír át tiltfleiktur á vandéruitfleiktur feirlaupíg ist fejr earlée, mendermindur dú kann heltur daug untir 1300 meetur, móugligens augsó 1200 meetur. Aillt ist siljfursaugt mowgli winn dú isst nock uitfleikturkaat, á eigur verdijrur at teiken einir kleinir tiltuitfleiktur neckstir heilgur. Míjn eigur ist verbereityut án chillýveittur, snáu á neichtur meijnst snáusteippur. Naúri waar deir neichtur viél snáu é Setesdalsheiene disi weintur, á dafúr teikkjur eigur át toureijsturvereinings éistimatír ist séihr verseichtigur. Siljfur plaanleiggur eigur ékvirtturfaijll lóngur uitfleiktur é héijur fróu midiur jaúni.

Neiggurcocks é pússi ist wíe hantur é hánskur. Eigur praatur neichtur bullshitur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helsprøtt. Vet ikke hvilket ”språk” dette var, men det så ut som en blanding av islandsk og hollandsk. Det var likevel mulig å forstå selv om jeg ikke kan noen av språkene. Jeg lo så jeg hikstet. Jeg imponeres stadig over kreativiteten til enkelte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.