Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor godt fungerer soveposen min om vintern?


maxkrone

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en North face Ble kazoo sovepose http://www.oslosportslager.no/produkt/blue-kazoo-dunsovepose-21678.aspx) som har en nedre komfortgrense ved -10 c.

Da jeg ønsker å benutte denne om vintern med temperaturer ned mot -20c har jeg kjøpt et ajungilak yttertrekk (grevling), samt et en tynn fleecepose å ha inni (thermalife). Spørsmålet er om dette er nok til å gjøre soveposen min til en brukbar vinterpose?

Takker for alle svar og betraktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror du kommer til å fyse litt, men dette avhenger jo mye av hvor mye kroppsvarme du produserer. men kler du på deg mye klær så kansje det går. hadde jeg vært deg ville jeg heller brukt en ekstra sovepose inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo funke så lenge du har et godt liggerunderlag.

Fleecepose hjelper jo noe. Ville vært litt forsiktig hvis det er det vanntette Greveling trekket. Blir fort litt kondens mellom pose og trekket.

Har brukt en Helport Tirich Mir som etter den standard hadde komfort på -8 og max på -15. Brukte den i -12 en gang. Lå med ullongs og ulltrøye samt headover rundt hals og hode. Funket det og.

Etter ny standard på posene tipper jeg den jeg har ikke har komfort noe særlig under 0. kanskj2 -2 til -4 et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.