Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Soleietind GTX jakke/bukse


ketilring

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kommet over et godt tilbud på Norrøna Soleietind Gore-tex Performance Shell, jakke og bukse. Kan denne anbefales? Skal benyttes til fotturer i skog og mark, i utgangspunktet hele året. Jeg finner egentlig veldig lite informasjon om disse produktene på nettet, men kanskje noen her på forumet har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Jeg har buksa, som jeg er svært fornøyd med. Tynn lett og grei. Forøvrig ser det ut til at denne Norrøna modellen kun selges gjennom Gresvig systemet (G-sport og Intersport), slik at jeg antar det er enten en utgått modell eller en modifisert utgave av en annen Norrøna bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovre er kanonbra, og med proshell er den nok nært den ultimate høyfjellsdressen. Skulle dog ønske at den fikk luftemuligheter ala Finnskogen i buksa. Jeg har bytta ut Dovrejakka med Arcteryx Theta AR i oregano, pga vekt , plassering av lommer og at det er proshell. En god combo til høyfjellet og spesielt reinsjakt.

Så at Norrøna også har kommet med noen hybridbukser, der det er mer vekt på puste-evne enn at det skal være vanntett. Skal ta en nærmere kikk på de, i tillegg til Fjellreven Vidda og Sarek. Greit å ha noe som puster på de dagene det ikke regner og blåser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den nye Dovre proshellbuksa står det faktisk at det er glidelåsventliasjon ved lårene, skal bli artig å sett på buksa. Det er jo også kommet en ny slik Dovre hybridbukse ser jeg, den kan være aktuell når softshellbuksa mi skal byttes ut. Jeg liker også den nye grå/lysegrønne farga :lol: En skikkelig høyfjellsdress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.