Gå til innhold
  • Bli medlem

Berghaus yeti extreme til alfa skarvet.


puuse

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å bestille Berghaus Yeti Extreme til mine Alfa Skarvet str 44.

Ser at noen skriver at størrelsesguiden til sportsnett ikke stemmer så bra.

Noen som vet hvilken størrelse som passer til str 44 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 år senere...

Etter mye strev fikk jeg dratt mine Yeti gamasjer over Alfa Skarvet størrelse 46 og tatt meg en testtur sist helg. Etter basking utenfor opptråkkede løyper i 1,5t med pulk som veltet hele tiden løsnet først den ene gamasjen (tåpartiet gled opp) og mens jeg slo opp leir løsnet den andre. Egentlig ikke så uventet da Sportsnett skriver at på Alfa Skarvet må de limes med kontaktlim i tuppen.

Jeg har ikke limt mine enda fordi jeg er usikker på hvordan dette gjøres. Noen som har gjort det som kan komme med tips her? Skulle også gjerne sett nærbilder av hvor langt opp på skoene gamsjene sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har limt mine på Crispi Stetind str 46. Klippet av den tynne remsa som går tversover under foten. Limte kan på gamasjen såvidt under skoen forfra. Den brede stripa under fotbuen (ca 4cm) ble da for stor og krøllet seg, så jeg klippet av det som ble overflødig og limte alt fast til skosålen. Brukte MYE lim (aquasure) , tvinger og diverse holdemetoder. Nedre del av gamasjen rekker helt ned på siden av skosålen.

Dette har holdt bra og kun etter en tur med mye gåing uten ski i steinur har det løsnet litt slik at jeg har limt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har klint fellelim på innsida av mine og deretter montert dei på sko med 75 mm såle. Gamasjane har vore av og på fleire gonger utan at eg har hatt behov for å legga på meir lim, og eg meiner ein må ha lim på for å få dei til å sitja godt. Mine vart kjøp i XL til sko storleik 44 ut frå det norske nettbutikkar tilrår, men L hadde nok vore betre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at det er Alfa Skarvet skisko det er snakk om her. Det er nettopp på Alfa Skarvet Sportsnett mener gamasjene må limes. En kamerat av meg har Crispi Sydpolen 75mm sko og der sitter gamasjene som støpt uten lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.