Gå til innhold
  • Bli medlem

"Hæltapp" for fjellski med BC-bindinger?


500fjell

Anbefalte innlegg

Jeg har registert at flere randonneekjørere er utstyrt med en slags greie på bindingen som man kan ta på i motbakker, slik at "man går i trapper" og sparer den sårbare akillesen. Vet om noen som på egenhånd har snekret en slik hæltapp på fjellski, men da med 75mm bindinger. Det jeg da lurer på er om noen har en patent eller vet om noen måter slik at jeg kan få en slik hæltapp på fjellski med BC-bindinger? Bratte fellebakker sliter noe voldsomt på hælen så det hadde vært fint å heller kunne "gå i trapper". :wink:

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Mulig jeg misforsto spørsmålet evt. problemet, men kanskje løsningen er

10mm oppbyggingsplate og hælløfter? Siden det er snakk om fjellski så er det vel en fordel å få binding/skisko litt høyere...

Bruker det på mine ski, fungerer som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig gjør-det-sjæl som ser uprofft ut, men funker bra: Trekloss av passende størrelse, bor et hull og tre en strikk i. Strikken går over foten. Klossen er bak hælen i flatt lende og flyttes under hælen i bratte motbakker. Systemet fjernes kjapt og enkelt når stilpolitiet blir innpåslitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.