Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvitfjellhytta i Sylan


lillemor03

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt oss på tur i Sylan, og tenkte å gå til Kvitfjellhytta. Noen som vet hvordan terrenget er dit på ski og hvor lang tid det tar?

Vi skal ha med oss en liten en i pulk, og vil ikke at turen til hytta skal ta timesvis.

Takk for alle svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er to alternative ruter til Kvitfjellhytta. Du kan enten starte fra parkeringsplassen på Ytteråsen eller du kan gå fra Vinsmyra på Selbuskogen. Jeg har gått begge rutene både vinter og sommer. Det er ikke lengere enn at du fint går frem og tilbake på samme dag.

Det går fint å gå begge rutene med en ikke alt for tung pulk. Noen kneiker er det begge veiene. Jeg passerte Kvitfjellhytta sist påske på råtten snø og en pulk på 40-50kg.

Går du fra Vinsmyra må du huske å betale parkeringsavgift ellers blir det dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Vinsmyr - ski-anlegget - går det et oppkjørt spor/løype innover. Sent på sesongen kjører de visst (av og til) spor helt fram til Kvitfjellhytta. Sporet/vegen går oppe i nordsida av Olemsåsen (496moh). (Vi bommet på den og fikk dyp snø og skogvokst ås-side i bytte).

Se preppestatus: skisporet.no - selbuskogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei

Jeg hadde med familien til Kvitfjellhytta forrige helg.

På lørdag gikk vi fra Vekta og gikk i oppkjørte skispor helt fram til hytta.

Denne løypa var ca 7,5 km i relativt flatt terreng.

På søndag gikk vi ned til Vindsmyra ( Selbuskogen Skisenter ), her var

det også oppkjørte skispor, denne etappen var ca 12,5 km, litt opp og ned i

starten men veldig mye ned på slutten.

turen anbefales, barnevennelig, jeg hadde med 2 jenter på 4 og 7 år og de storkoste seg :shock:

j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.