Gå til innhold
  • Bli medlem

Chatte-tråd for oss på Fjellforum!


Ferskingen

Anbefalte innlegg

Heisann, folkens!

Som et tiltak for å ha en tråd til de "mindre" spørsmålene som egentlig ikke trenger en egen tråd, tenker jeg at denne tråden kan funke til dette.

Hvis det viser seg at den ikke blir brukt, så går den jo bakover i "arkivene" og forsvinner av seg selv.

Selv har jeg lurt en stund på å kjøpe meg randoutstyr, men den høye inngangskostnaden har gjort at jeg ikke har vært helt sikker på om jeg kommer til å like det.

Så jeg åpner tråden med et spørsmål om dere vet det er mulig å få leid randoutstyr noen plass i Bergensområden? Det trenger ikke å være for å få testet det på en "skikkelig" topptur, men å få tatt en liten tur f. eks på Voss når man tar heisen opp, gå et stykke med l og feller, samt får en litt annerledes nedkjøring...

Tråden er åpen for alt av små spørsmål om friluftsliv, hvor man ikke nødvendigvis trenger en ny tråd for å spørre om småting. :lol:

Så, hvis noen av dere vet noe om problemstillingen ovenfor, så håper jeg at tråden blir brukt og at jeg, og alle andre som poster her, får svar på sine spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg åpner tråden med et spørsmål om dere vet det er mulig å få leid randoutstyr noen plass i Bergensområden? Det trenger ikke å være for å få testet det på en "skikkelig" topptur, men å få tatt en liten tur f. eks på Voss når man tar heisen opp, gå et stykke med l og feller, samt får en litt annerledes nedkjøring...

Kanskje ikke helt relevant, men Rye Sport holder Volkl-demo i Myrkdalen nå i helgen. Spørs om de har reinspikka rando, men har du flaks har de Mantra/Gotama/Katana med Duke du kan prøve. Det er i utgangspunktet alpinutstyr det er mulig å gå med, og derfor tungt, men det blir jo en vurderingssak i forhold til hvilke egenskaper du prioriterer.

Ellers er det vel kanskje en viss mulighet for at f.eks. Platou har demoutstyr du kan leie/låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt relevant, men Rye Sport holder Volkl-demo i Myrkdalen nå i helgen. Spørs om de har reinspikka rando, men har du flaks har de Mantra/Gotama/Katana med Duke du kan prøve. Det er i utgangspunktet alpinutstyr det er mulig å gå med, og derfor tungt, men det blir jo en vurderingssak i forhold til hvilke egenskaper du prioriterer.

Ellers er det vel kanskje en viss mulighet for at f.eks. Platou har demoutstyr du kan leie/låne.

Hmm, jeg har ikke hørt med Platou enda, Ute har desverre ikke noe demo-modeller, men takker for tips -RM. Og har desverre ikke muligheten til å ta turen til Myrkdalen i helgen :/

Men greien er vel egentlig at jeg har lyst å prøve hvordan toppturer egentlig er før jeg kjøper utstyr for godt over 10 lapper. Jeg har kanskje muligheten å låne Alpine Trekkers og feller, men de sies å ikke være noe særlig og gå med og da vet jeg ikke om jeg kan sammenligne dette med "skikkelig" rando-utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg prøver å holde liv i tråden en liten stund til...

Nå har jeg fått meg en ny plan: Fjellsportfestivalen 24-28. Februar. Tar turen innom (skal på en annen BSI tur i slutten av feb.) og låner demoutstyr der.

Har mailet en del med de som jobber der, og til dere andre, så kan jeg si at det skal være rikelig med demo-utstyr samt gratis leie (dersom du har festivalpass) av rando/telemark.

Ellers så tror jeg jeg utsetter kjøpet av rando en stund til før jeg faktisk får prøvd en tur eller to og får litt feelingen på hvordan det er å gå turer oppover fjellsiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.