Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling til fjelltelt? (Hilleberg Unna)


Buhaug

Anbefalte innlegg

Hilleberg Unna er enmannsteltet for deg som gjerne vil ha litt mer plass. Konstruksjonen med to buer er selvbærende, og den gir en innvendig takhøyde på 1 meter. Med 110 x 230 cm rektangulært mål i innerteltet har du godt med plass for deg selv og pakningen, og du kan faktisk dele teltet med en person til hvis dere er gode venner.

Jeg har tenkt å kjøpe meg et enmannstelt/ tomannstelt. Teltet skal kunnes brukes sommer som vinter. Teltet skal kunne brukes til jakt og turer. Pris: maks 6000kr.

Noen som anbefaler et slikt telt? Har dere noen formening om Unna?

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dette teltet og er fornøyd med det. Jeg kjøpte det i sommer og brukte det på min årlige månedstur. Teltet står godt i vind, men det er helt klart en fordel og sette kortenden mot vinden. Teltet er også avhengig av god bardunering i sterk vind, ellers blafrer det ganske kraftig. Vanntettheten er god. Jeg hadde veldig mye regn den måneden. (det regnet i over halvparten av nettene på den turen). Teltet lakk aldri.

Teltet er akkurat i det korteste laget for meg. (jeg er 194)

Teltet har fin størrelse for 1 person. (jeg har også med en hund, og størrelsen passer veldig bra til mitt bruk) Jeg ville personlig ikke brukt det til 2 personer, det hadde blitt meget intimt og direkte utrivlig. Du ville ikke ha plass til noe av utstyret inne i teltet med 2 personer.

Har ikke brukt teltet på vinterstid enda. Jeg bruker ofte north face ve-25 på vinteren så det spørs om jeg kommer til og teste unna vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.