Gå til innhold
  • Bli medlem

godt telt for 4 sesonger


maxkrone

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å kjøpet et bra telt som jeg kan benytte for alle 4 sesongene; med plass til ca 2 personer. I den forbindelse har jeg sjekket en del på nettet og funnet Exped Polaris som ser ut til å være et godt alternativ.

Da jeg ikke er noe erfarent telt/frilufts-menneske ønsker jeg dine innspill ift.:

1) Har du erfaring med dette teltet? Hva er de i såfall?

2) Er det eventuelt andre telt du vil anbefale?

Håper på gode innspill. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Husky Fast 4personers vinter/helårstelt.

Kjøpt fra Sverige. Husker ikke lenka til butikken der, men sender du en PM, skal jeg ordne.

Du finner teltene på:http://www.huskyeu.eu/tents-extreme-tents-st-1.html

Dukene virker bra.

Luftinga i toppen er udmerket, selv i snyslaps.

Pluggene er bare tull (bombe)

Barduner OK

Stengene er av Duraluminium, et materiale jeg liker, fordi det tåler juling.

Der er stormmatter hele veien rundt.

Vekta er ok (ca 4,5Kg)

Det følger med rep-sett

Stort minus for bagen som teltet kommer i.

Denne er tydeligvis ment som engangsbag.

Ikke mulig å få teltet nedi bagen, selv innomhus.

Prisen var super. Jeg tror jeg betalte 890,- + porto for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Exped Polaris som jeg bruker som solotelt i den røffere sesongen. Har ikke fått kjørt det hardt i sterk vind men hadde ei natt nå i januar med ganske frisk vind som det håndterte strålende selv uten bruk av barduner. Det er masser med barduner og ei ekstra stabiliserings stang til å stive av teltet så det har mye å gå på, jeg hadde ikke stusset på å bruke teltet i meget røft vær.

Jeg er 190 og bruke downmat 9 så liggelengden var avgjørende for valg av dette teltet, det har rette vegger i hode/fotenden av liggeretningen og dermed kommer ikke soveposen i berøring av taket.

Har brukt teltet som er et endukstelt i 2 helger nå i januar. 1. helga var det -8 til -12 C og 2. - 2 til -4 C og det som imponerte meg mest var at teltet var helt tørt og uten noe som helst kondens på innsiden da jeg våknet på morgenen. Ikke antydning av rim eller indre snøfall som jeg har opplevd i andre telt.

Har tidligere også brukt det på en 10 dagers tur på Svalbard og anbefaler det på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.