Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Auriga


Dubu

Anbefalte innlegg

Noen Som har erfaring med Exped Auriga?

Jeg er på utkikk etter tomannstelt til under fire tusen kroner. Har sett litt på Auriga, og lurer på om noen kan svare på om det tåler en god høststorm på fjellet? Eventuelt om fortelt på 65 cm er stort nok til matlaging?

På forhånd takk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Exped Venus to-manns telt, som vel er noe av det samme som du ser på. Kan fortelle at jeg er veldig fornøyd. Som to-manns telt er det helt greit for to på tur mtp størrelse. Er du på tur alene er teltet herlig. Genial tre stangs kontstruksjon, mens det på Auriga vel er to stangs? Forteltetet på 65 cm er stort nok for meg iallefall.

Kan legge ved et bilde av teltet.

post-1603-133474674228_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har auriga, og er svært fornøyd med teltet. Har hatt det i sterk vind, men ikke med storms styrke. Vinterstid unngår jeg å bruke det på vindutsatte steder siden det ikke har stormmatter. Jeg har dobbelt så dyre telt liggende i boden, men de blir nedprioritert pga aurigas brukervennlighet.

Innerteltet er knapt å fyre i. Fyrer dog inne i teltet og mener det er forsvarlig pga stor takhøyde.

Bruker teltet primært som enmannstelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Til info så ble det det et Auriga telt. Prøvde det tre netter nå i pinsen i nordmarka.

Stortsett veldig positiv, god plass til sommerutstyr for to personer (som ikke har noe imot å ligge tett sammen med).

Mange praktiske løsninger, god vannmotstan og meget godt ventilert.

Var også nok plass til å lage maat i fortelt (65cm) om man fulgte med og passet på. Duken ble ikke varm.

Gleder meg til å teste teltet i fjellet senere i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Auriga, og har stortsett de samme erfarignene du har. Har ikke testet det til to personer enda, men tror det skal gå greit. Er vel som de fleste 2-manns-telt at det er bra med plass til en og man bør være gode venner for å være to. Har du testet det i vind? Har ikke vært ute på de mest stormfulle dagene, men etter hva jeg har lest skal det tåle vind bra. Er forøvrig kjempefornøyd med teltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke speiselt mye vind i helgen. Men det lille som var taklet det bra.

HAr tenkt meg på en tur når fjellene blir ferdbare til fots om noen uker. Hvis det blåser mer da så skal jeg komme med tilbakemelding.

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.