Gå til innhold
  • Bli medlem

Revejakt/beverjakt


ruggen

Anbefalte innlegg

Det er ikke mye å jakte på om dagen så jeg lurte på om det er noen som vet om terreng hvor de har rimelig utleie av revejakt eventuelt beverjakt? Gjerne på østlandet, men tar gjerne i mot tips om terreng andre steder i landet også.

Ruggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for det knutis! Jeg kikket faktisk på inatur tidligere i dag, men må ha blunket i det jeg var innom Hurdal. Jeg så nemlig ikke at det var gratis revejakt der. Takk skal du ha....Vet du hvordan revebestanden er i området og hvor mange jegere som er ute etter rev der?

ruggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har sett at prisene har blitt veldig overkommelige. Jeg har også inntrykk av at det er mange som har sett mikkel etter å ha brukt den så jeg tror jeg skal anskaffe meg en slik for å prøve for morro skyld. Ellers er det jo en kjennsgjerning at reveskinn ikke er noen vare av interesse for almenheten lengre, men jeg lurer på om det er enkeltmennesker som fremdeles etterspør og har behov for reveksinn av ulike grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir meg "oppskriften" på en slik lue og betaler godt kan det jo være det lar seg gjøre;)

Saken er den at jeg faktisk tror at det er enkelte som er interessert i skinn fremdeles til ulike formål. Deriblant har det kommet meg for øre at enkelte som binder flue til fiske kan være interessert i dette. Dette er forøvrig ikke verifisert, og jeg kan derfor ikke gå god for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revehale er et populært materiale til fluebinding. Men du kan nok ikke regne med å få så mye for en hale.

Så et annet sted at en fyr hadde fått reveskinna sine garva og solgt dem etterpå. Men fortsatt ikke noen stor fortjeneste.

Davy Crocket lue er artig det. Ungene mine har ei som er sydd av to mårskinn. Sendte da 2 hele mår og fikk lue tilbake. Kosta 1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laga en sitteplate av et rådyrskinn selv. Det ble så bra at det ligger ved ovnen inne.

Har prøvd et selskinn også, men det stinker.

Mink og bever har jeg sendt bort for breding siden jeg har litt for få av de til å "prøve og feile".

Rev har jeg enda ikke fått skutt.

Det går en tråd på kammeret.no med oppskriften jeg brukte: http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=112&t=30188&hilit=garving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Jeg har klippemal og instruksjonshefte for sying av pelslue. Skal forsøke å få scannet dette slik at flere kan nyttegjøre seg av dette.

Hvordan går det med scanningen?

Om du er i Trondheim en dag kan jeg hjelpe til med A3 skanner hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

prøvde meg en ettermiddag/kveld etter mikkel i påsken. brukte lokken nordic predator, men så ikke et reveskinn gitt...det ble med 4 rådyr og en bever og det er da noe;) dette var dog på sørlandet. Andre som har prøvd seg med lokken den senere tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.