Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse påsovepose


undreren

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny vintersovepose, tenker blant anna på ajungilak tyin 5.

Denne finnes i to størrelser en for personer på 180 cm og en for de på 195 cm.

Jeg måler 182 cm på strømpelesten, og relativt slank. Er da den minste stor nok til meg, eller bør jeg velge den største?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mulighet til å prøveligge soveposen, så gjør det, hvis ikke, gjør du nok lurest i å gå for den lengste.

Målene dem oppgir trenger ikke nødvendigvis å være 100% korrekt og det er kjiipt å få en sovepose der du ligger å presser i bunn og topp, da svekkes isolasjonsevnen på de stedene du klemmer mot posen, og du vil kunne fryse lettere.

Tar du posen på 195 så har du ca 5 cm ekstra plass i topp og bunn hvis målene er rett 100% rett, det bør ikke skape noen problemer.

Jeg på mine 186 kjøpte en pose på 195, og den passer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.