Gå til innhold
  • Bli medlem

ka ville du brukt 80000 på?


Toskehove

Anbefalte innlegg

Ved Namdals folkehøgskole i Grong starter det til høsten et nytt linjetilbud:

SURVIVAL VILLMARK.

det koster 80000 kr for ett år,

eventuell diskusjon om FHS ska IKKE foregå her, det kan dere ta på:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=19362&postdays=0&postorder=asc&start=0

80000 er en del penger, eg vil høre ka du ville gjort dersom du hadde 80 høvdinger som SKULLE brukes.

Kan starte med meg:

Jordomseiling.. holder på med en jordomseiling nå, men må arbeide mellom seilasene, 80000 hadde holdt rikelig for ett års seiling.

Eventuelt en lengre tur til alaska, eller en skikkelig langholdsrigg av ett grovere kaliber.

fyr løs folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vel brukt halvparten på sprit og kvinnfolk og sløst bort resten...

:)

Siden jeg er i jobb og sitter i saksa på hjemmefronten ville jeg nok brukt dem på et kortere prosjekt, ellers ville de 80k blitt noe mer. Alternativt se på de 80k som taps arbeidsfortjeneste og ta seg fri og farte rundt i fjellheimen en lang sommer.

Aconcagua, Nepal eller noe i den duren er jo prosjekter man ikke gjør fordi det er for dyrt. Et par måneder på Grønlandskysten er også en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlandsfiring med løfting. Kanskje med både råseil- og sneseilsrigg sånn at jeg kunne seilt den alene.

Men jeg syns det nødvendig å poengtere at du verken får fri et år eller 80 000,- ut av ingensteds. Sånn sett så finnes det ganske enkelt ikke noe alternativ til folkehøgskolen. Men har man plutselig fri og en stor sparekonto så er jo saken annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Namdals folkehøgskole i Grong starter det til høsten et nytt linjetilbud:

SURVIVAL VILLMARK.

det koster 80000 kr for ett år,

eventuell diskusjon om FHS ska IKKE foregå her, det kan dere ta på:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=19362&postdays=0&postorder=asc&start=0

80000 er en del penger, eg vil høre ka du ville gjort dersom du hadde 80 høvdinger som SKULLE brukes.

Kan starte med meg:

Jordomseiling.. holder på med en jordomseiling nå, men må arbeide mellom seilasene, 80000 hadde holdt rikelig for ett års seiling.

Eventuelt en lengre tur til alaska, eller en skikkelig langholdsrigg av ett grovere kaliber.

fyr løs folkens :)

Man får ikke 32000 i stipend for å gjøre ingenting. Det får man på fhs. Så den reele summen er vel næremer 48000.. Fremdeles en del penger. Men så skal man ha kost og losji i ett år, og det er ikke gratis, så tror de 48000 hadde røket der. Da hadde jeg sittet igjen med langt under null, i stedenfor et år på fhs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg skulle vært så fornuftig (yeah right!) å satt dem inn på høyrentekonto, og spart til hus og bil og alle sånne viktige ting... Hehe. Men spør meg hva jeg skulle gjort med 1 million i stedet, da kan jeg ramse opp en liten liste :?:

Har for øvrig gått et halvt år på folkehøyskole, på jakt og fiske, og jeg ville ikke byttet det ut mot noe som helst. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk et helt år! Man får så utrolig mye kunnskap og mange opplevelser man ellers ikke ville fått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til Sveits og overlev et år på 80 000 der... DET er survival trening det..

Ellers tror jeg egentlig jeg ville reist til et lavkostland og sjekket hvordan det var der. Litt mer spennende enn Nordmøre liksom. Man kommer ganske langt med 80 000 en god del steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80000 er en del penger, eg vil høre ka du ville gjort dersom du hadde 80 høvdinger som SKULLE brukes.

Hvis dette ver penger som SKULLE brukes på fjellaktiviteter og man hadde ett år ledig til prosjektet, hadde jeg valgt følgende:

- Høsten (d.v.s. høsttid her hjemme) : USA er billig om dagen og det er sikkert mulig å leve som dirt-bag i et fjellområde (d.v.s. uten egen bil og sove i telt), eventuelt gå noen lengre "trails" (kr. 10.000,-).

- Vintersesongen: sykkeltur gjennom deler av Chile og Argentina og plukket noen 6000-metere underveis (kr. 25.000,-).

- Våren: dratt til Georgia, Armenia og Azerbadjan med randonesski (kr. 15.000,-).

- Sommersesongen: lært litt russisk eller farsi og tilbrakt 3-4 måneder i Pamir og Tien Shan - enten med sykkel eller bare haiker rundt og bestige topper (kr. 30.000,-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.