Gå til innhold
  • Bli medlem

Sasta expert parka


k1t

Anbefalte innlegg

Annonse
Står jo 90%/10% - men på finsk. SÅ kan jo være 90% hundepels for alt jeg vet :(

90/10 sier vel noe om forholdet mellom små og store fjær, mens fyllgraden oppgis vel i cuin? Correct me if im wrong ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sastas nettside står det: "Materiaali: 100 % pes, vettähylkivyysviimeistely, 90 % untuvaa/10 % höyhentä".

Oversatt for de ikke-finskkyndige blant oss: "Materiale: 100 % pes, vannavvisende finish, 90 % dun/10 % fjær".

Finskkunnskapene hjelper dessverre ikke for å forstå hva slags materiale "100 % pes" er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sastas nettside står det: "Materiaali: 100 % pes, vettähylkivyysviimeistely, 90 % untuvaa/10 % höyhentä".

Oversatt for de ikke-finskkyndige blant oss: "Materiale: 100 % pes, vannavvisende finish, 90 % dun/10 % fjær".

Finskkunnskapene hjelper dessverre ikke for å forstå hva slags materiale "100 % pes" er 8)

Hehe, skjønner at finskkunnskapene ikke er gode hos mange norske(meg inkl.) :)

Linken var ment som den engelske versjonen, men ble noe feil.

Her følger den på engelsk:

http://www.sasta.com/product.php?submenu=2&submenu2=104&p_id=332〈=EN

Vet ikke hvor mye man skal legge i fordelingen dun/fjær, eller om fyllgraden er viktigere......det viktigste er kanskje

erfaringer forumdeltakerne har gjort seg med jakka(visst noen har det)

Kent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den liggende her men har ikke testet den utførlig på noe vis enda.

Den er litt tynn ift. mange andre dunjakker folk handler til bybruk for 5 minusgrader, men det skal ikke være noe problem til prisen. En ullgenser under eller kanskje kombinasjonen dunvest+jakke er super, ikke minst fordi jeg er fan av lag på lag fremfor tykke plagg. Sømmer og detaljer holder mål med Arcteryx jakkene jeg har, men uten hard bruk kan jeg ikke si noe om kvaliteteten på materialene i ytterstoff, sømtråd og knapper i jakken.

Den har YKK glidelås, snøskjørt, stormklaff, god hette, høy krage som dekker munn og kinn, 2 innerlommer og 2 isolerte ytterlommer med festeanordning for ting man ikke ønsker å miste inni.

En helt allright budsjettjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Litt siden det var liv i tråden nå.

men jakka selges enda http://www.abcfritid.no/produkt/sasta-expert-parka?c=vinterbekledning

Tror den egentlig koster 3000. Jeg fikk min for 1500 på Prima Villmark men tror ikke de har flere. KJøpte i feb.

Av erfaring med jakka så er de veldig bra. Har ikke testet den på ekspedisjon akkurat annet enn polekspedisjon for å kjøpe litt sterkt til jul.

Men bruker den daglig til og fra jobb. Hette og dekning rundt hals og kinn er bra. Bruker ikke noe lue eller skjerf i tillegg.

Varmemessig har jeg en vanlig bomullsgenser eller skjorte under. Er stort sett det jeg bruker på jobb.

Går da til t bane om morgenen ca 10 min og så venter på banen. Ved å gå fort blir det på grensa varmt.

Tok og en liten rudne med snøskuffe når jeg kom hjem her om dagen. Var bare for å flytte litt snø som hadde fonnet seg og dra ut der dt var lite snø. Tok en 5-6 min uten at det egentlig var tungt arbedi med jeg svett med en gang.

Er det ikke for mange minus så dropper jeg som regel hansker da ermene på jakka er lange nok til at jeg kan trekke opp fingrene.

Brukte den til jobb en dag det bare var 2-3 minus. Da følte jeg meg mer kokt når jeg kom på jobb.

Skal jeg gå en tur i marka med bikkja en kveld må jeg gå rolig og ikke ha for mye oppover, da blir det for varmt med en gang.

Da har jeg en tynn super i ull under bare.

Har ikke testet den ved å sitte stille lenge i kulde. Men har jo knapt hatt klær under så langt(senest i dag var det 18,5 minus).

Så med litt ull under blir jeg veldig overrasket hvis den ikke er god varm til langt under 20 minus selv om man sitter noenlunde stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.