Gå til innhold
  • Bli medlem

[b]55-65 liters sekk - anbefalinger?[/b]


Eple

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en sekk på 55l-65l til bruk på dagsturer med mye utstyr og turer med opptil 2-3 overnattinger.

Sekken bør tilfredsstille følgende krav:

- God bærekomfort med pakkvekt opp til 17-18kg

- Stor frontåpning

- Tilstrekkelig med lommer

- Tilstrekkelig antall utvendige fester/gode festemuligheter for telt/liggeunderlag

- Egenvekt bør ikke være over 2,5 kg

Jeg har vurdert følgende alternativer:

- Norrøna Falketind 55l: Stilren og lett sekk, men usikker på festemulighetene og tviler på om bæresystemet er solid nok.

- Bergans Rask 55l: Forholdsvis prisgunstig, men tilstrekkelig solid bæresystem? Festemuligheter?

- Bergans Rondane 55l/65l: Forholdsvis prisgunstig, solid bæresystem, noe tyngre? Festemuligheter?

- Arcteryx Bora 55l: Kvalitetssekk med godt rykte, men mangler stor frontåpning. Dyrt alternativ. Festemuligheter?

Alle tips om erfaringer med disse sekkene og tips om andre alternativer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Bergans Rondane endel og foruten en søm på en av sidelommene som har revnet, så er jeg godt fornøyd.

Den er på 65 liter og er for meg stor nok til at både telt og liggeunderlag og sovepose går oppi sekken sammen med alt det andre. Har aldri savnet festemuligheter på den egentlig. Til min rygg, som er noe ummm, skadet så er den helt glimrende sånn rent komfortmessig, og den kan justeres for å passe til skjeve rygger.

Forbrukerportalen sier forøvrig:

"Blant damesekkene deles førsteplassen mellom Bergans Rondane Lady 65 og Berghaus Elektra. Det som trekker Bergans-sekken ned, er at vi målte volumet til å være mindre enn det som er oppgitt. Hvis dette hadde vært korrekt, ville den vært vinner av testen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klatresiden.no/store/index.php?act=viewProd&productId=1469

Denne sekken er jeg veldig fornøyd med og vil si at passer ditt bruk bra.

Den har glidelås langs hele fronten, geniale øksefester og andre løkker, bra fordeling av lommer i topp.

Helt grei å feste fjellskiene, samt truger.

Den er lett, ca 1.8kg og er veldig behagelig å ha på.

Denne har jeg også dratt pulk på 30-40kg etter meg og tålt dette også.

Jeg vil tørre å påstå at denne sekken er blitt brukt temmelig godt, men bærer absolutt ikke preg av det.

Til tross for at jeg har altfor mange sekker, faller ofte valget på denne; spesielt vintersturer og klatreturer hvor ting skal være enkelt, holdbart og lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arc'Teryx Arrakis 65 den tåler mye regn og mye bank ... kan absolutt prøves ut

Men ryggene våre er som baken .. varierende .. Be om mye vekt i sekken når du er i sjappa og ha gjerne på deg turjakka mm når du tester ut sekken .. Bruk tid ..

(det blir fort ---pain--- later on, om du vel feil og det er no good)

JJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.