Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Nallo gt3 vs/ Fjellreven Akka Shape 3


Kri

Anbefalte innlegg

Heisan.

Holder på å evaluerer disse 2 teltene. Teltene skal hovedsaklig brukes på sommer, men må tåle en langhelg på vintern også. Begge er jo helårstelt så regner med det går bra. Når det gjelder nallo , ønsker jeg litt tilbakemelding på vannsaøyle og vanntetthet, ellers er jo dette en super lettvekter med gode luftemuligheter. Når det gjelder Akka så vart jo dette teltet testvinner i villmarksliv. Men vil gjerne ha tilbakemelding på dette av turfolk som har brukt dette over tid. Har det nok lufting ? Hvordan det "slimme " forteltet oppleves ? forteltet i akka er jo forøvrig 25cm lengre enn i nallo. Akka har jo meget god vannsøyle på 4000/10000

Den største skepsis er nok ang. vannsøyle og tetthet på nallo. Dette er jo forøvrig ca 0,5 kg lettere enn Akka ( bra på sommern )

Ser frem til å høre fra dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på hva du mener med det "slimme forteltet"? Er det Akka Shape du mener, altså den minste varianten? Jeg har den vanlige Akka, og er storfornøyd etter en tids bruk (sommer, høst og vinter). Raskt å sette opp, bra bardunering og god lufting for vinterbruk, med høytståede og store luker. Forteltet er stort og romslig. Innerteltet holder mine 2 meter.. Det er fin sittehøyde i innerteltet.

Er kort sagt strålende fornøyd, men bør vel legge til at mitt sammenligningsgrunnlag er andre tunneltelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Nallo kan jeg gå god for vanntetthet ihvertfall. Var ute en tur ifjor sommer hvor det plutselig kom et skikkelig tordenvær. Sjelden jeg har sett så store mengder vann komme på så kort tid... Teltet var satt opp i en liten bakke og under teltet gikk det plutselig en liten elv :), men alt var fortsatt tørt og fint inni teltet.

Lufting på vinteren derimot er ikke noe særlig. Har stort sett alltid vært plaget av kondens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.. ja Akka shape. Regner med at alle Akka varianter har samme ytterduk. Veit du ka vannsøyle ditt telt har..?

Ytterduk 4000, innertelt 10000. Vann er ikke noe å bekymre seg for!

Det er 300 gram forskjell på vanlig Akka og Shape. Jeg var ikke i tvil om hvilken jeg ville ha.. Innerteltet er lavere og innerteltet kortere og smalere. Den største forskjellen er uansett plassen i forteltet. Om vinteren kan kuldegropa kompensere for det lave forteltet, men en regnfull sommerdag er det godt å kunne breie seg i det rommelige forteltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.