Gå til innhold
  • Bli medlem

Burde Magnus Midtbø vært representert på Idrettsgallaen?


Busken

Anbefalte innlegg

I går lå jeg rett ut på sofaen og så på Idrettsgallaen på NRK. Jeg lo fælt av Atle Antonsen og syns Bård Tufte gjorde en bedre jobb enn på lenge.

Så kom jeg til å tenke på en spreking som muligens tilhører det absolutte toppskiktet i norsk idrett. Magnus Midtbø, norges suverent beste sportsklatrer og en av de få som har markert seg internasjonalt. Gjør et søk på google og youtube eller se http://www.magnusmidtboe.com/ hvis du vil se mer av ham.

Burde han vært nevnt i f. eks åpen klasse?

Hvor stor er klatresporten internasjonalt?

Hvordan er stemningen i klatremiljøet i forhold til å markere sporten sin i mere "tradisjonelle" fora?

Klatring som olympisk gren? Er det noe man ønsker eller ikke?

Kjør debatt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt at Midtbø burde vært nevnt i f.eks åpen klasse.

Klatresporten er stor internasjonalt, dog mer i form av en idrett for alle. Med alle klatrehallene har klatring blitt mer komersiellt og åpent for alle.

Jeg har lenge ønsket meg klatring som OL-gren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus er vår suverent beste klatrer, men han har ikke vunnet noe internasjonalt det siste året. Han har kommet til ca halvparten av worldcup-finalene, og fått en 7. eller 8. plass. Jeg synes ikke det holder til å nomineres i idrettsgallaen. Hvis han vinner VM eller Worldcup derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.