Gå til innhold
  • Bli medlem

Blogging


dimex

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har i den siste tiden lagt merke til at det er flere og flere her inne som blogger. Har selv vurdert å starte opp men er noen ting som holder meg tilbake. Jeg har såvidt prøvd å starte med blogging før, men dog med lite eller ingen oppfølging fra min side, så har liksom aldri kommet noen vei.

Så det jeg lurer på er:

Hvor bør man ha bloggen? blogg.no ? vgblogg? blogspot? osv..

Hvordan får man generert trafikk?

Har dere andre tips til hvordan man kan komme igang med dette ?

Hva skal til for at du skal lese en blogg ?

Jeg har gjort meg noen tanker om hva jeg skal skrive om, det blir nok litt utstyrsrelatert, samt "rapporter" fra turer, fiske og jakt.

Håper denne kan holdes på tema

------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har litt greie på data ville jeg prøvd Wordpress. Da slipper du all reklamen og har full kontroll over webben din. Enkelt i bruk.

Du finner wordpress her http://wordpress.org/

I korthet må du da først ha et domene osv. Det finnes leverandører som leverer ferdige pakker og wordpress kan også hjelpe deg med å sette opp en site. Om du ser på f.eks. http://web10.nu/ så har de ferdige pakker. Du genererer trafikk om du har noe å spennende å skrive om.

Jeg satte opp en sånn blogg da vi var i Sør-Amerika, som kunne oppdateres via blogg, e-post, MMS og SMS(!). Ganske stilig når man er på langtur og har behov for å oppdatere mange.

Generelt surfer folk innom om du legger siden din inn slik at google fanger den opp. Du kan jo også ha nettsiden i din signatur her osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på en blogg for en stund siden. (utemannen.blogspot.com)

Det var egentlig bare for å teste hva dette blogg greiene var. Så den har ikke blitt oppdatert noe serlig....

Men blogspot bloggen min får bra treff gjennom google. Jeg har en artikkel om kanotur i nidelva (i Åmli), og når jeg søker "kano åmli" på google blir min blogg første treff. Men det tok mange mnd. før den var med i google sine søk.

Så blogspot er min anbefaling, men også min eneste erfaring om blogger :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blogspot er min anbefaling, men også min eneste erfaring om blogger :shock:

Bra du påpeker dette!

Et felles svar på dine spørsmål er så enkelt, men alikevel meget vanskelig; Du må skrive om noe interessant og oppdatere jevnlig, får du til dette kommer lesere, itte worse than that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, jeg har opprettet blogg på vgb, de bruker wordpress, og det ser samtidig ut som om at folk lett finner frem til bloggen.

Jeg er fornøyd og kommer nok til å holde meg der inntill videre :]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.