Gå til innhold
  • Bli medlem

Nanok Soveposer


Even

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring, eller kunnskap om Nanok-soveposer? Har en misstanke om at det er noen av de beste soveposene som finnes på markedet. Jeg tror de er bedre enn både Ajungilak og Helsport sine. Er Ajungilak bedre enn Helsport? Hva med Marmot. Virker som de har peiling på kvalitet også, men soveposene deres er utrolig dyre! Jeg er ihvertfall ute etter en kvalitetspose til vinterbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Om man skal ta tekniske opplysinger om vekt og komforttemperaturer for god fisk kommer ikke nanok spesielt godt ut i forhold til konkurrentene. Et eksempel er nanok performance 10 på 1320 gram, komforttemperatur pluss til grader.

Helsport dovre på 1400 gram har til sammenligning en komforttemperatur på minus to.

På den annen side, bør man ta markedsinfo med en klype salt, og det er temmelig sannsynlig at du vil finne upresise og uvitenskapelige data på mange soveposemodeller i markedet.

Det finnes faktisk fremdeles soveposereklame fra de større sportskjedene som oppgir ekstremtem-peratur som hovedargument i annonsene sine - lite seriøst.

Noen oppgir forøvrig vekt med yttertrekk,andre uten

For å gjøre det hele ekstra vanskelig er det nå også to forskjellige målemetoder/ sertifiseringsstandarder for å merke soveposer.

Med andre ord, det er ikke bare bare å velge riktig i denne jungelen. Kan tipse deg om at Forbrukerraporten hadde en soveposetest på trykk i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Even!

Jeg er veldig fornøyd med min Ajungilak GooseBay Arctic pose som jeg kjøpte for 2 år siden. Har aldri vært kald i den, tross ganske frosne temperaturer. Kosta litt, men den var verdt hver krone (bestilte den fra sportsnett til Svalbard og sparte noen kroner der :D).

Hva angår de andre vet jeg ikke helt, har Helsport sommerpose, og er fornøyd med den og, men det blir jo noe litt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet i hvert fall etter ett år i forsvaret med nannok "dun"-jakke at denne var av elendig kvalitet. Glidlåsen revnet og satt seg fast for et godt ord. Flere i troppen som fikk sine ødelagt i løpet av få måneders bruk. Og da snakker jeg om kansjke 5-10 dager i måneden. Ellers har jeg ingen erfaring med nannok!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Dette har Oslo Sportslager skrevet om Nanok: " Nanok er resultatet av at den gamle Ajungilak høvdingen hoppet av lasset når Ajungilak ble kjøpt opp av sveitsiske Mammut. Han valgte å gå sine egne veier for å skape den perfekte soveposen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Det finnes jo svært mange soveposeleverandører, og spesielt når det gjelder dunposer er det verdt å kikke litt rundt på nettet.

Tips mottas med takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

jeg har nettopp anskaffet meg en Nanok Performance (-30).

Den fungerer utmerket.

Lukter kvalitet lang veg!

Veier 2,7 kg, men er verdt å bære på når den gir såpass god søvn!

Nanok er jo en videreutvikling av Ajungilak (samme folka som står bak), så da

kan det jo bare gå en vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.