Gå til innhold
  • Bli medlem

Familietelt til fjellbruk?


holt

Anbefalte innlegg

Vår familie har etterhvert blitt to voksne og tre små i alderen 1-6 år. Er det noen som har et et telt de vil anbefale oss, der vi alle får plass og som er mulig å bære med seg i sekken.

Har lurt litt på Hilleberg Nallo 4 GT? Er det noen som har noen erfaring med to voksne og tre barn i dette teltet? Eller er det andre telt som folk har gode erfaringer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Er i samme ærende. Har to barn i alderen 2 til 4 som er klare for telttur til sommeren.

Har Lavo men min modell uten innertelt og myggnett egner seg lite for barn. Dette skyldes i hovedsak mygg! Bor i nordnorge hvor myggen kan være vanskelig. Normalt kan jeg fyre i lavoen men ønsker ikke å gjøre dette med barn i teltet.

Kjøpte i høst et svalbard 5. Dette har innvendig høyde på ca 140 og bør ha plass til en familie på fire. Teltet er tungt ca 5 kg. men jeg regner ikke med at vi kommer til å gå langt de første årene. I allefall ikke mer enn en times innmars. Da greier jeg sekk/telt/ og minstemann på toppen.

ellers jeg innom sportsnett sitt romjulsalg. De hadde et telt fra mountain hardware kalt casa 4 til den nette sum av 1799 nok. Innvendig høyde på ca 160 cm ca. 4.5 kg tungt. Til den prisen bestilte jeg ett bare for å teste. Helsporten kostet ganske mye mer....

Har tenkt mye rundt problemstillingen men har desverre ikke opparbeidet meg mye erfaring. Har også tenkt noen ganger at det kanskje kan være greit å ha med to telt... et barnetelt og et for de voksne. To telt f.eks helsport ringstind 2 veier ca 3.2 kg tilsammen. og vil kanskje gi oss voksne en roligere natt. XXl solgte disse på tilbud til 2500 nok per stk i høst.

håper noen med erfaring vil dele noen av sine erfaring i denne posten!

mvh

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skogkanten

Har brukt Helsport Femund Family4 noen år: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=33770

Veldig praktisk familietelt for 4-5 personer med ståhøyde ved enden av soverom. God plass, robust og "stående kokemuligheter". Har også brukt det på høyfjellet(4-5timers gange), men 8 kilo kjennes, hvis sekken er full fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på anbefalingen av telt fra Holmeslet.

Jeg bruker en Riverside og Heat Pal på vinterturer, noe jeg gjerne anbefaler videre. De veier jo litt teltene fra Holmeslet, men om man tar jobben med å skille innerteltet fra ytterteltet og fordeler vekt på flere bærere er det klart overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.