Gå til innhold
  • Bli medlem

pulk bygges om til skiboks ?


gthansen

Anbefalte innlegg

Annonse

Om ikke annet klarer du nok å få festet et par gamle alpinski under de fleste boksene. Men hvorfor i all verden skal du gjøre dette? Kan du ikke heller kjøpe deg en enkel scooter-slede eller koble sammen flere paris-pulker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere bruke fjellpulk som takboks, d.v.s. surre fast fjellpulken rett på takbøylene. Fungerer meget bra, spesielt hvis du bruker det medfølgende transporttrekket så du slipper veisalt og gørr nedi pulken - og det er plass til flere par ski ved siden av.

Ellers tror jeg ønsket om lav vekt og en god "pulkform" ikke er spesielt forenelig med ønsket om en takboks i passelig størrelse med tett lokk og så videre. Synd, fordi ideen din ellers er god - jeg liker flerbruksting, men det må ikke gå (altfor) mye på bekostning av funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ideen din, men du trenger nok tidligere nevnt utstyr. Evt lag en ski-kjelke med gamle ski.

En annen ting du kan se på, hvis det er lokk du er ute etter på en pulk, er å kjøpe 2 Paris pulker, drille noen hull og montere de sammen. Enkelt å montere dragfeste og drag er det også, og den veier 2,2kg. Nå høres jeg ut som en selger vet jeg, men de har alt dette på tilbud på sportsnett.no under "romjulssalg". I tillegg til pulker fra både Acapulka og Fjellpulken.

Meeeen, hvis du klarer å lage en takboks-skipulk-greie så værsåsnill å legge ut bilder av den her!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) PVC skinner (...)

Fjellpulken har alt du trenger (...)

Radiosugge: Kan du spesifisere hvor disse skinnene er å finne på Fjellpulkens nettside (ikke alltid så enkelt å få svar på tlf. hos Fjellpulken...)?

Edit: Beklager, så ikke at innlegget var redigert før jeg postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften sier: pulk bygges om til skiboks

Men meldingen sier: Skiboks som skal bygges om til Pulk

Så jeg sitter og lurer litt på hva han egentlig mener.

for begger deler er jo mulig. Men tipper at det som trengs av deler blir ganske forskjellige. Prøvde derfor og slette min innlegg. Men fant det ikke ut

Kanskje det hadde en vært en ide for f.eks Fjellpulken og laget en pulk som kunne brukes til takboks og visa versa.

(Lengden på ski blir vel for begrensingen har tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.