Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste alternativ flerlags bekledning, høstturen.


UlvenKolbein

Beste alternativ flerlags bekledning, høstturen(fra innerst til ytterst).  

30 stemmer

  1. 1. Beste alternativ flerlags bekledning, høstturen(fra innerst til ytterst).

    • Syntet - ull - gtx(ol membraner)
      4
    • Ull - syntet - gtx(ol membraner)
      22
    • Syntet - ull - softshell(ol)
      1
    • Ull - syntet - softshell(ol)
      4


Anbefalte innlegg

Annonse

Grunnen til at jeg ikke tok med ull - ull - (ytterplagg) var dels at jeg ville se hvordan folk kombinerte syntet og ull, dels at jeg tenkte ull - ull i hovedsak var forbeholdt vinteren, og dels at jeg ikke tenkte noe særlig mer over det.

Men nå ser jeg helt klart problemet.

Stemte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse fire alternativene velger jeg nok ull-syntet-gtx så sant vi snakker om ordentlig høst og ikke bare overgangen sommer-høst. Det jeg da ser for meg i kombinasjonen blir ullnett eller vanlig ullundertøy innerst, primaloft eller tilsvarende som mellomplagg og ytterplagg med gode luftemuligheter(glidelåsløsninger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HH Lifa Dry, tynn merino eller Polartec Powerstretch innerst, alt etter temp og gjøremål.

Patagonia R2 fleece eller Montbell Thermawrap mellomlag. Noen ganger er det ikke behov for skall-lag og noenganger er det bare behov for base+skall, alt etter forholdene.

Patagonia Ascensionist eller Mountain Hardwear Transition jakker, den første for ordentlig styggevær.

Har alltid ett paclite sett i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull og bare ull under. Gjerne flere lag. Netting, vanling, frotte, strikkagenser... Mulighetene er mange. Det er tungt, men varmt uansett og lukter ikke dritt sånn som syntet gjør etter en halv dag. Dessuten er de tynneste ullplaggene lette nok til å brukes om sommeren.

GTX er greit om du skal ha ei jakke til alt, men har du nå engang både hard- og softshell så synes jeg man like gjerne kan bruke softshell når det ikke regner eller sludder. Det slipper ut fuktigheten så uendelig mye bedre enn GTX. Er det engang tørt og kaldt så er ikke bomullsanorakken noe å kimse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.