Gå til innhold
  • Bli medlem

Kartutstyr/turutstyr


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er på jakt etter div utsyr, kan noen hjelpe meg?

Mener å ha sett en slags "kart-kulepenn" som man kan måle avstander på kart. Den har form som en kulepenn - så fører man den over kartet for å finne ut hvorlangt det er. Noen som vet hva jeg mener - og hvor jeg kan få tak i noe sånt?

Lurer også på om noen har noe erfaring med selvoppblåsbart liggeunderlag. Ønsker meg noe som veier lite og er lett å ta med på tur.

Sliter også med at kaffen på termosen blir fort kald. Noen idêer om hvilken type som er bra?

Takknemmelig for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Jeg vet hva du mener, og Silva lager en sånn. Bor du i Oslo? Gå til Sportshuset i Grensen, der kjøpte jeg min.

Nei, bor ikke i Oslo, så jeg lurer på om det finnes noen kataloger jeg kan finne det i, eller noen steder på nettet eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter div utsyr, kan noen hjelpe meg?

...

Lurer også på om noen har noe erfaring med selvoppblåsbart liggeunderlag. Ønsker meg noe som veier lite og er lett å ta med på tur.

...

Takknemmelig for alle svar :-)

Jeg har brukt slike siden kom på markedet på 1990-tallet, veldig bra! Dessverre er de rimelige merkene ofte dårlige. Til gjengjeld har de dyre ofte livstidsgaranti, og med så høye priser kommer nok produsenten til å leve en stund ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Distansemåler tror jeg du kan få ganske mange steder, man kanskje ikke akkurat den du er på jakt etter? jeg fant min på en helt vanlig sportsbutikk/jaktbutikk, men den er formet som et hjul som du triller avgårde på kartet. Den har alle mulige målestokker innprentet:)

Oppblåsbart liggeunderlag: therm-a-rest er bra, men selvfølgelig koster det litt. Har brukt 3/4-modellen deres og er veldig fornøyd med det (men nå er ikke jeg så veldig lang så det kan ha noe med det å gjøre). Den er ca. 130 lang, tar minimal plass i sekken og veier lite. Fordelen med denne fremfor den i hel lengde er at denne tar mindre plass.

Termos: skyll den i varmt vann før du heller kaffen i så holder den seg varm lengre. Kjenner du at termosen er "varm i toppen" når du tar koppen av har du en litt for dårlig termos! Eagle er testet med hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter div utsyr, kan noen hjelpe meg?

Mener å ha sett en slags "kart-kulepenn" som man kan måle avstander på kart. Den har form som en kulepenn - så fører man den over kartet for å finne ut hvorlangt det er. Noen som vet hva jeg mener - og hvor jeg kan få tak i noe sånt?

Jeg har en sånn kartmåler som jeg kjøpte gjennom DNT for flere år siden. Vet ikke om de har den fortsatt?

Følgende nettsider har bl.a. kartmålere til slags:

http://www.sport2you.no/katalog/orientering_issikkerhet.html

http://www.killingmo-tonsberg.no/no/dept_34.html

http://www.jaktogfjellsport.no/_turdiv.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.