Gå til innhold
  • Bli medlem

internetthandel med restriksjoner


vermer

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg anvendt Moontrail i forbindelse med kjøp av sportsutstyr - særlig telt, med et særdeles godt inntrykk, bl.a med opptjening av bonuspoeng. Tiden var nå moden for et nytt telt, denne gang Hilleberg Allak, og ordren ble plassert som vanlig, dog denne gang kom en annen e-post i stedet for bekreftelse på at varene var sendt:

-"We noticed that you had ordered Hilleberg Allak and Hileberg Allak Footprint. Unfortunately, Hilleberg recently implemented a policy which prohibits us from shipping Hilleberg merchandise to a European address. We apologize for the inconvenience that this policy has caused.

This would also result in the loss of all bonus points that was earned by the Hilleberg merchandise.

If you have an alternate address not located within Europe you would like to ship to, please let me know. If you do not have an alternate address, we would regretfully have to cancel your order" -

Dette var virkelig nye "toner"....

Andre som har erfart lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Det er ikke toll på sportstustyr, kun klær, men moms må du betale uansett (med mindre det er en gave).

Jetcarrier fortoller for deg så du betaler momsen, evt toll, og frakt på samme faktura til Jetcarrier. Har brukt de flere ganger, holder faktisk på å med en sending nå. Kjøpte en sykkel på ebay på tirsdag, selger sendte lynhurtig til Jetcarrier i New Jersey. Har de pakken innen klokken tolv østkysttid fredag mottar du sendingen midt i påfølgende uke. Pakken min har blitt fortollet og er på vei fra Sarpsborg til Bergen. Har jeg flaks får jeg åpne husets desidert største pakke på julaften :). Helt genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp et telt fra http://www.alssports.com/alssports/

De selger heller ikke til Europa sånn uten videre.

De sendte til min JetCarrier-adresse. Frakt i USA var gratis.

JetCarrier ordner alt det praktiske, og i dag hentet jeg teltet på postkontoret her.

Jeg kjøpte teltet for 10 dager siden.

Særs enkelt og behagelig måte å handle på, hvis man vet hva man skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det ikke blitt noe av kjøpet av Allak fra USA gjennom Moontrail/JetCarrier. Utregningen min viste total kostnad på kr. 6000,-. Dette med gjeldende dollarkurs, samt frakt gjennom JetCarrier og MVA.

Så viste det seg at en sportforretning i nabobyen kjører kampanje på Hillebergtelt, og ved litt e-posting att og fram, har jeg nå teltet i posten for 6100,-

Kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da har du fått en bra pris:-)

Min erfaring er mye av det "sparte" blir spist opp av fraktkostnader og moms slvfølgelig. Har en 15 prosent avslag hos noen sportsforretninger som de fleste har mulighet til, er det summa summarium ikke så mye å spare alikevel. Har selv Allak, men har ikke brukt det enda, men virker som et knall telt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.