Gå til innhold
  • Bli medlem

Lokale operatører på Kilimanjaro?


Marvin

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har noen anbefalinger på lokale oppreatører:?:

Skal til fjellet rundt påsken. Gjærne om noen vet om noen litt store lokale, hvor det hadde vært mulig å blitt med en liten gruppe.

Er vel kansje litt regntid og mindre folk i fjellet så mulig det ikke går så mange den tia.

Ellers blir jeg glad for tips og erfaringer fra noen seriøse lokale, som man kan kontakte direkte enten over nett eller når jeg kommre til Moshi.

Takker,

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkompisen og jeg gjorde det samme. Ble nesten nedrent, allerede på flyplassen i Nairobi.

Ryggsekk over skuldrene var som en magnet på operatører. Vær kritisk!!!!

Vi fikset en billig taxi fra Nairobi til grensa (Tansania). Deretter i buss til Arusha og videre til Moshi, hvor vi benyttet KTS til turen opp.

Enkelt, greit, morsomt og veldig billig.

Nå hadde undertegnede vært mye i Kenya og afrika tidligere, men en slik tur kan absolutt alle gjøre.

Dra nå for all del ikke ned dit kun for Uhuru Peak, ha godt med tid før/etter selve turen.

Ta gjerne bussen til Mombasa etterpå (ca 12 timer inkl ett par punkteringer), en delvis Safaritur det.

Selv suntes jeg dengang bussturen var kongelig, men gjør det slettes ikke igjen :)

God tur og lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanzania Rift Valley virka på meg som den mest profesjonelle turoperatøren på fjellet. bra guider, bra med sikkerhetsutstyr (gamow-bag bl.a.) og store fine telt.

jeg reiste med et anna firma, men ville ikke nølt med å dra med Tanzania Rift Valley neste gang.

alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kona har brukt Ringo Expeditions to ganger. Selskapet er et enkeltmannsforetak som drives av Adam Ringo. Vi fikk ham anbefalt av venner som hadde vært der. Vi er veldig fornøyd med det opplegget og den servicen vi mottok.

Til forskjell fra større selskaper mistenker jeg at opplegget blir litt mer personlig og uformelt når man er få. Jeg og kona valgte å ikke være en del av en større gruppe på anbefaling fra andre. Det angrer vi ikke på. Vi trengte ikke å ta hensyn til noen andre. Vi hadde egentlig satt av 8 dager langs Lemosho-ruten med en liten omvei. Men mot slutten så vi at vi følte oss såpass bra at vi kunne kutte ned en dag. Det hadde blitt vanskeligere om vi var flere. Vi savnet heller ikke kontakt med andre turister. Vi møtte de jo hist og her, og spesielt i campene var det lett å komme i snakk med folk, om vi følte for det.

Sist gang hadde vi et eget tremannstelt og guiden og bærerne sov i et stort basecamp-telt. Siden vi var bare to, og kjente guide og halvparten av bærerne fra før, spiste vi inne i hovedteltet sammen med mannskapet. Det var veldig hyggelig. Det var en flott gjeng. Men et slikt opplegg er jo ikke for alle.

Om du har lyst å finne ut mer om Adam og selskapet hans kan du titte på http://www.ringoexpeditions.com/. Er du interessert kan du jo sende ham en mail og spørre deg for litt. Hils gjerne fra meg.

Mvh,

Terje

post-2280-13347466972_thumb.jpg

post-2280-133474669727_thumb.jpg

post-2280-133474669733_thumb.jpg

post-2280-133474669737_thumb.jpg

post-2280-133474669742_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.