Gå til innhold
  • Bli medlem

Nesten avrevet leddbånd i albuen - lite kult


Lisa

Anbefalte innlegg

Jeg buldra og var så uheldig at når jeg hoppa ned, så kom armen først i fallet.

Det resulterte i et nesten avrevet leddbånd i albuen, og jeg lurte på om noen har erfaringer med en slik skade?

Det skal visst være lega om 4-6 uker.

Jeg er bare nysgjerrig om når jeg kan klatre igjen, noe som jeg ikke fikk et fasitsvar på legevakta.

Hvis noen har erfaringer med dette, skyt løs! Det hadde hjulpet en rastløs sjel veldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det resulterte i et nesten avrevet leddbånd i albuen, og jeg lurte på om noen har erfaringer med en slik skade?

Det skal visst være lega om 4-6 uker.

Vet du hvilket bånd det var? Fikk du f.eks noen epikrise hvor det står navnet på båndet?

Antakelig trengs det 4-6 uker relativ hvile slik at det rekker å gro skikkelig. Hvis det fortsatt er smertefullt etter det, er det antakelig pga arrvev. Dette kan i så fall bedres ved tverrfriksjoner (lokal massering med en finger) eller på sikt radial trykkbølgebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var collateral som er på innsiden av albuen. Der albuen er vendt inn mot kroppen på en måte.

Ja de sa 4-6 uker, men jeg bare lurer på om når det eventuelt er trygt å klatre igjen? (med tanke på ingen smerter etter 4-6 uker eventuelt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har også vært i en lignende situasjon, bare at jeg skadet høyre biceps så kraftig at den rett og slett ble "revet av". Ikke så veldig kult det heller, men det gikk nå over til slutt. (ikke

Det jeg fikk høre av spesialisten som sjekket meg, sa han det burde gå noen uker uten klatring, men etter det så skulle jeg se det an litt om det var smertefullt å klatre og det var det heldigvis ikke, så jeg har klatret siden en 4-5 uker etter uhellet.

Men hvis det gjør vondt, selv en stund etterpå, bør du ikke klatre og heller vente litt før du prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har også vært i en lignende situasjon, bare at jeg skadet høyre biceps så kraftig at den rett og slett ble "revet av". Ikke så veldig kult det heller, men det gikk nå over til slutt. (ikke

Det jeg fikk høre av spesialisten som sjekket meg, sa han det burde gå noen uker uten klatring, men etter det så skulle jeg se det an litt om det var smertefullt å klatre og det var det heldigvis ikke, så jeg har klatret siden en 4-5 uker etter uhellet.

Men hvis det gjør vondt, selv en stund etterpå, bør du ikke klatre og heller vente litt før du prøver igjen.

Tusen takk!! Håper på å bli frisk igjen snart:) Ski og klatring blir lagt på hylla en liten stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.