Gå til innhold
  • Bli medlem

Vogn


kjellinge

Anbefalte innlegg

Kanskje litt på siden av hva som hører hjemme på fjellforum, men siden forum hvor slike ting gjerne hører mer hjemme oftest er fyllt med "sofapote" - så tenkte jeg dette gjerne var stedet likevel...

Jeg har smelt dama på tjukken :) og må vel da være mitt ansvar bevisst og begynne tidlig med litt utagerende friluftsliv...

Lurte spessielt på en skikkelig joggevogn - er det en lur ting å anskaffe for å komme seg lengre, fortere og lettere ut ? (eller er det bare noe kule wannabees ruller rundt på kjøpesenterene ?)

Har dere ellers noen tips (evnt. om ting og tang) for hvordan man kan komme tidlig i gang ? (mest for min egen del selvfølgelig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du meinte vel ikkje at du ville ha vogna med på joggetur? Trur ikkje det er så bra for ein nyfødt menneskehjerne. Det som er litt lurt å passe på er hjula på vogna. Gjerne litt store hjul, om du skal trille rundt utanfor asfalten. Trur ikkje desse nymotens med tre hjul er noke å satse på.

Med dagens gode beremeiser, treng du ikkje vente så lenge med å ta turar i terrenget. Når ungen er 7 - 8 mnd går det bra med kortare turar, som kan aukast etter kvart.

Og neste vinter kan du starte med pulk. Med kort vei til Kvamsskogen har du jo eit glimrande utgangspunkt. Så eit barn eller tre er ingen hindring for å drive friluftsliv, 2000 m toppar derimot.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Agnars synspunkter.

I tillegg er en sykkeltilhenger en ypperlig farkost, ikke minst til hverdagstransport. Barnet kan sitte i denne fra "bæremeisalder", før dette går det an å plassere en bag oppi, der barnet kan ligge. Mange av modellene har plass til to barn, og litt bagasje. Ulike vekt og prisklasser. Skal en bruke den mye ville jeg lagt i noen kroner ekstra......

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store hjul ja,kjøpte sjøl først en av disse snertne med små hjul,og så ut på tur i marka,gikk knapt på grusvei engang.

Solgte den,og investerte i en mer gammelmodig modell,men med STORE hjul,det var noe annet ja.

Den vogna dro jeg på stier,over myrer og gud vet hva,turer ble det i allfall.

Hadde jeg hatt små idag,vil jeg sporenstreks kjøpt sykkelhenger,må jo være toppers både for liten og stor,ser ut som ungene har det riktig så bra der,og plass til skift,bleier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.