Gå til innhold
  • Bli medlem

Parka til vinter og tur-bruk


TormodK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter erfaringer rundt parka til vinterbruk til hverdags og som gjerne også kan brukes

på tur i marka. Disse jakkene til 5-6-7000 kroner fra Helly Hansen, Norrøna, North Face og Canada Goose

etc., lover jo mye men koster det hvite ut av øyet. Har sett diskusjonene her om diverse jakker

ved søk på "Parka" på forumet, men det treffer ikke akkurat det jeg er på utkikk etter...

Finnes det bra alternativer? Jeg tenker en parka med god hette, luftemuligheter, vannavstøtende

og aller helst med litt dunfyll, har feks. noen prøvd en fra Didriksons?

http://www.xxl.no/klaer/herre/jakker/adventure-parka-herre-1057741

Synes også denne ser veldig lovende ut: Fjellräven Kodiac:

http://www.fjellrevenshop.no/produkter/jakker-og-vester/kodiak-parkas/

Noen som har prøvd den?

Takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 år senere...
Litt relatert til tema

noen som vet hvor man kan prøve/kjøpe en canada goose jakke i bergen?

disse jakken skal liksom være anerkjente men jeg skjønner ikke helt hvorfor ingen sportsforretning har de

Canadagoose.com har en forhandlerliste hvor du og finner nettbutikker som sender til Norge. Sparer fort 1000-1500 kr. på det, selv etter toll og mva ved innførsel.

Samboeren min gjorde dette med hell.

Har selv Canada Goose Expedition parka som jeg er superfornøyd med. Jakken er så varm at man kan bare glemme å bruke den med sekk på ryggen og tur i marka eller fjellet, men er helt knall ved hvile og vanlige gåturer i sprengkulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barsknorway

Jeg kjøpte en sort billig parkas på Nordbysenteret på Svinesund. Betalte 399 i en butikk som tilsvarer norske Europris... Den er jeg super fornøyd med. Vannavvisende, god og varm, god medlommer og ikke minst solid.

Eneste manko er at hetta er med trykknapper noe som gjør at når jeg pakker den i drysack`n lsner ofte hetta. Det er bare irrterende.

Så punchline er at man må ikke betale dyre dommer for en god parkass :P

Jeg klør nautrligvis etter en Canada Goose parkass, men ikke til 6000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lett lenge etter en god parkas, men fant en som så bra ut til 2000 på finn.no. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26039525 Denne parkasen har jeg brukt i over 20 kalde på isen uten å fryse. Ytterstoffet er også svært slitesterkt og nesten vanntett. Hetta er også svært god, og danner en trakt, inni denne trenger man ikke lue eller buff 8)

Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.