Gå til innhold
  • Bli medlem

OR Crocodiles-gamasjer


Kompass

Anbefalte innlegg

Kan disse Crocodiles-gamasjene fra Outdoor Research anbefales til bruk i dyp snø og kulde? Min uerfarenhet med denne typen gamasjer vekker litt skepsis til at snø lett vil krype inn under kanten nederst da det tilsynelatende ikke er noe strikk som strammer rundt støvlene der (?).

Har tidligere brukt gamsjer med strikkfeste og av stoff som ikke transporterer fuktighet, og har ikke vært helt fornøyd med det i kulden. Noen som kan dele erfaringer?

post-5355-133474667555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd disse, men jeg har et par sea to summit som ligner veldig (kjøpt hos XXL). Samme opplegg. De funker veldig bra både sommer og vinter. Har ikke problemer med snø som kommer opp, da de har en kraftig krok som festes i snøringen foran, og reima under foten holder det stramt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en annen modell fra OR som er litt smalere i fasongen og uten gtx og det er de beste gamasjene jeg har hatt til nå, sommer som vinter. det er en stropp under foten som jeg ikke har klart å slite ut til nå på de 4 årene jeg har hatt dem, og har holdt bra mot stålkanter. hvis det ikke blir de her har jeg stor tro på mountain equipement sine som og virker veldig bra. Norrøna har jeg gitt opp, den strikken bare ryker og de har forandret dem så mye de siste årene at de ikke fungerer tilfredstillende for meg. Da har jeg bedre tro på bergans sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det for gitt at det var glidelås i front av OR-gamasjene, men finner ikke dette beskrevet noen sted - revurderer derfor valget mitt. Takk for at du gjør oppmerksom på dette, HaraldTromsø.

Kapt11: Mener Crocodiles Expedition-gamasjene er litt videre enn Crocodiles da de er tiltenkt bruk med varmere/tykkere bukser og støvler. Størrelsesoversikten under er sakset fra OR's nettside:

S M L XL

US 4-7 6-9 8-11 10-13

EURO 35-40 38-42 41-45 43-47

* Sizes are based on men's boots.

** Fit may vary depending on boot style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også skeptisk til borrelåsen foran på Sea to Summit-gamasjene, men det er overhode ikke noe problem. Det er ei hempe foran, akkurat ved borrelåsen som holder gamasjene nede på støvelen. Borrelåsen er også av typen man må bruke makt på å få opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.