Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Trollveggen


jepp

Anbefalte innlegg

Hei

Har lest litt om erfaringer rundt norrøna trollveggen på forumet her, men vil gjerne ha litt flere meninger. Er det noen som har erfaring med denne buksa som skibukse? Og hvordan den eventuelt fungerer som turbukse om sommeren når været er dårlig? Synes denne buksa ser veldig interessant ut som en bukse man kan bruke året rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martin, vet du noen plasser som har trollveggen classic inne i butikk? Har to slike som begynner å bli svært slitne og vil gjerne ha en ny.

Beklager hvis dette er en avsporing.

Som du skjønner er jeg svært fornøyd med den gamle trollveggen buksa. Går akkurat over plastskistøvler hvis du ikke er alt for tykk i leggene, og den har svært god bevegelighet i lår rumpe området.(den er romslig) Den nye trollveggen er en helt annen bukse som er mye trangere særlig i livet noe som går dårlig på en stuttfeit mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt denne buksa i 2 uker (hvis vi snakker om samme gore-tex "normal-versjon), og jeg er SVÆRT fornøyd. Det beste etter min smak, er at det er svært god bevegelighet i den, du kan bøye og tøye og legge deg i fosterstilling uten at det engang drar i bukseselene. Om jeg skulle ha én ting å klage på, så er det at den har en vel stor "bul" ut rett over skrittet. Om den er laget for særs velutstyrte menn eller om det er jeg som muligens burde dra selene enda mer stram er enda "subject for testing" - romslig er den iallefall :)

Vil passe for alle sko du bare vil, da den ikke har noe annet enn strikk-stramming nederst på beina. Hvis jeg tolket spørsmålet ditt korrekt. Vil ikke ha noen problemer med å få selv de tykkeste pelsskoa innunder buksebeina (tatt i betraktning at jeg er ei tynn ungjente... hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt trollvegen goretex i 2 år(ligner på den nyeste mod., så antar at det er den). Solgte den grunnet str.

Plastikksko: merker at dette skal være en klatrebukse, litt trang over skoene, men det funker.

Buksa var ikke vanntett. Stretchområdene rundt kne og rumpe lakk, spesielt i kontakt med våt snø, våte kvister osv. Selv brukte jeg den stort sett kun til vinterbruk, så imprignerte den aldri da det ikke var så viktig at den var vanntett.

Jeg ville kanskje heller ha sett på trollveggen dri3, den virker mye mer robust og det ser ut som den har et bredere snitt ved skoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg købte buksen i proshell for 2 år siden og var veldig fornøjet med pasform.. synes den ser bra ut.. men jeg var ikke imponeret over vanntettheden.. slet ikke på stretch områderne (og det er jo knær og rumpe der skal være vanntætte når man driver med ting i sneen eller på bre..

Og så er jeg slet ikke imponeret over holdbarheden. efter 1,5 år brugte jeg den i regnvejr og vandet gik ret igennem og jeg sendte buksen ind og fik fortalt at den var udslidt og ikke blev taget på reklamationen..

Skal siges at buksen er godt brugt men eftersom det er topmodellen skulle den også gerne kunne tage noget juling..

Buksen går fint med plastsko.. har både brugt den Crispi XR og Crispi CXT på fjeldturer tur støvle, den er lidt trang med de høje telemark sko, men det går fint.. og så trænger du ikke gaiters :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje heller ha sett på trollveggen dri3, den virker mye mer robust og det ser ut som den har et bredere snitt ved skoene.

Jeg har kjøpt dri3 utgaven... Har enda ikke fått prøvd den i skikkelig drittvær, men, virker ikke å være mer enn ok til nå.. Det kommer for mye vind gjennom glidelåsene, noe som fører til at det blir kaldt både her og der når det blåser. Min erfaring foreløpig er at den puster noe bedre enn proshell (men, har ikke prøvd den i skikkelig drittvær ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.