Gå til innhold
  • Bli medlem

Rengøring av aluminium kokesett ute på turer


kimak

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg pleier å lage mat med et stormkjøkken, og tilsvarende kokesett i aluminium når jeg er på tur.

Men problemet er at når noe stekes fast i bunnen, ved koking, så får jeg det ikke bort ved å bare bruke vann. Hva gjør man da når man skal være ute på tur noen dager?

Tar man med zalo? Hva gjør dere når dere må rengjøre kokesettene deres? Kom gjerne med tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zalo er ikke dumt å ha med, gjerne på en liten spruteflaske.

Hvis du ikke vil dra med deg en oppvaskbørste selges det noen små svamper i store pakker (heter kanskje bare rengjørngssvamper..? ca 7x4x2 cm i forskjellige farger) i dagligvarebutikker.

En liten kvast stålull kan jo også være nyttig hvis du svir mye mat, og det tar jo ikke mye plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker stålull eller sand til å skrubbe grytene blir de verre og verre å holde rene. Til slutt må man frem med vinkelsliperen. Pass heller på at maten ikke svir seg i bunnen. Sand og stålull bør kun brukes i "nødsfall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aluminiumsfolie når jeg lager mat som kommer til å svi seg i bunnen. Gjorde det senest i går da vi lagde møllerens sjokoladekake i skogen på stormkjøkkenet. Fastbrente ting syns jeg er enklest å fjerne ved koking, det meste løser seg før eller siden opp. Til vanlig vask bruker jeg kombinert svamp/skurebørste og litt zalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.