Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett dunjakke. Finbul Down?


mortwe

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en dunjakke som jeg kan ha utenpå jakka ved raster vinterstid. Ser at Skitt Fikse har et greit tilbud på Helsport Finbul Down. Er det noen som har erfaringer med denne?

Og hva er egentlig en lett dunjakke, dvs. hva er lett? Har ikke noe erfaring med det selv, men konseptet virker jo tiltalende. Dvs. tre jakka utenpå anorakken fremfor å ta på seg ullgenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lett dunjakke er vell rundt 600-700g

Både Haglöfs og Norrøna har noen fine.

Jeg har en Fjällräven Kamas II Down, er fornøyd sålangt ihvertfall, men har ikke fått testet den under skikkelig kulde ennå.

Den Helsport Fimbul Down jakka er bra, ser at den koster 1700,- der. Det er mye for pengene! Spørs hva frakten blir da.? Expedisjons varianten til ca 3500 er ganske rå.

Jeg valgte Fjällräven fordi den har avtagbar hette og har forsterkniger på armer og rygg og fordelinga av dun/fjær er 94/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Fimbul Down til 1299 (meget fornøyd med prisen...), jakken er god og varm og virker som den har helt ok løsninger. Hetta er avtagbar. Har ikke veid den, men stoffet er temmelig lett og jeg har tenkt å bruke den som pausejakke på vinterturer. Finnes sikkert mange jakker som er mye bedre hvis man skal på poltur, men så langt tror jeg denne er mer enn god nok til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fimbul-jakken selv og er meget fornøyd. Er nok ikkje laget for å tråle rundt i antarktis med, men i forhold til hva jeg betalte for den (var heldig å fikk den til 1299 på xxl for en stund siden) er jeg imponert. Veldig varm. Selv med 5-6 minusgrader er det fortsatt ikke noe problem å kun ha på t-skjorte under :-) Til prisen du nevner, tror jeg ikke du kommer til å angre deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.