Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk som håndbagasje


knorway

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har også en 40 l. sekk som passer perfekt inn i (i allefall Ryanairs) reglement.

Den rommer såpass mye at jeg reiste 6 dager i Irland med bare den/det i høst.

Men flyselskapene har (vel?) forskjellige mål (h/l/:roll: på håndbagasjen, så sjekk selvfølgelig på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 40 l. sekk som passer perfekt inn i (i allefall Ryanairs) reglement.

Den rommer såpass mye at jeg reiste 6 dager i Irland med bare den/det i høst.

Men flyselskapene har (vel?) forskjellige mål (h/l/:roll: på håndbagasjen, så sjekk selvfølgelig på forhånd.

Hvilken sekk er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbagasje har hos de fleste selskapene max-mål på: 55x40x23 cm. = ca 50-51 ltr.

Unntak hos Norwegian som har 55x40x20 cm. = ca. 44 ltr.

Selv bruker jeg ofte TNF Duffelbag str. Small, da denne har avtakbare bærereimer og dermed kan brukes som "ryggsekk". Den måler "oppgitt" 51x31x31cm = ca. 49 ltr. og det har aldri vært noe problem eller spm. vedr. den som håndbagasje noen gang (dvs har alltid gått bra, også med Norwegian).

Inntrykket er at de er litt mer "fleksible" når du kommer med sekk/bag, da det er lettere å "stappe" disse på plass, enn det som er tilfelle med en koffert. Så sekk i str. 40 - 50 ltr. bør gå bra.

Vedr. sekk, så kan det være en fordel med "avtakbart" hoftebelte (som bl.a. Arcteryx Bora har) dersom dette er stivt. Det får sekken til å "se" mindre ut, og det blir lettere å få den på plass i hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama reiste mye med Ryanair i fjor, og hadde stort sett med seg en Helsport 65-liter som håndbagasje. Utrolig at hun fikk lov, men det var alrdi et problem. Jeg har en 40 liters Bergans som jeg fløy med senest i går.

Jøss. Men det er jo en gamble, da. Ikke gøy å bli nektet ved ombordstigning og måtte legge igjen bagasjen sin på flyplassen. Noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Men det er jo en gamble, da. Ikke gøy å bli nektet ved ombordstigning og måtte legge igjen bagasjen sin på flyplassen. Noen erfaringer med det?

Jeg har blitt stoppet på vei inn i flyet. Da merker de sekken og du må sette den igjen utenfor hvor den blir hentet av en stuer som putter den ned i bagasjerommet. Flyet var stappfullt. de er sikkert mer strenge da. Jeg var også blant de siste inn, og da var vel alle baggasjehyllene opptatt. Hvis jeg skal inn med en litt stor sekk passer jeg derfor på å gå ombord litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fløy med Norwegian på søndag måtte vi sette ned bagasjen. Det hadde riktignok ingenting med størrelsen på den å gjøre, men alle hyllene i taket var fulle. Vi betalte ingenting for dette, men det ville jeg ikke godtatt uansett da det var Norwegians "feil". Ryanair tar jo betalt for det meste (det nyeste er vel et gebyr for å få lov til å kjøpe billett..) Hvordan dama alltid klarte å få med sekken sin er fortsatt et spørsmål, men viser kanskje hva man får til med langt hår og blå øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer veldig an på hvem du møter hos selskapet og muligens hva slags fly/strekning det gjelder. I fjor vinter spurte jeg om lov til å ta med gitaren min som håndbagasje hos Norwegian og fikk lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.