Gå til innhold
  • Bli medlem

skitur under tregrensa fra stavanger


gjerv

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter turforslag for helge tur i telt på ski. Utgangspunktet er stavanger, og sirdalen mot taumevatn ligger inne allerede, så det er ikke de tipsene jeg søker. Turen er med to gutter (10 og 7) og den må være på ski og under tregrensa, slik at vi kan finne ved til et godt vinterbål. aktuelt allerede fra romjul og utover sesongen.

Området som er aktuelt er Ryfylke, fra tonstad og østover mot setesdalen og event haugalandet hvis det er snø i høyden.

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skiføre i Rogaland så tidlig som romjulen er en meget usikker affære, spesielt under tregrensen!

Men når det er sagt så kan jeg anbefale turterrenget ved Stavtjørn. Flott natur, og for det meste under tregrensen så vidt jeg husker. Kan riktig nok bli litt mange folk i løypene, men det går jo an å gå litt utenom. Når snøen kommer der ville jeg absolutt vurdert dette.

Ellers er Brekko typisk skisted for siddiser. Mener ikke at du skal sette opp teltet midt i lysløypa, men det går an å gå et stykke utenfor de meste trafikkerte sporene (når du har gått en halv runde rundt vannet svinger du vekk fra lysløypa). Men dette ligge enda lavere enn Stavtjørn og det er enda mer usikkert med snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.