Gå til innhold
  • Bli medlem

Abonnement på friluftsmagasin


steira

Anbefalte innlegg

Sliter litt med juleønskene mine i år, og tenkte derfor at det kunne være en ide å ønske seg et abonnement på et friluftslivblad. De to som jeg vet om er Friluftsliv og Villmarksliv. Noen som har meniger om hvilken jeg bør velge? Begge to er vel kanskje litt overkill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har abonnert på Villmarksliv i mange år og er svært fornøyd med det. Jeg tror ikke at det er produsert, det bladet som dekker alles behov og ønsker. Min oppfatning er at Villmarksliv dekker mange behov hva gjelder friluftsliv, tur, jakt, fiske, produktomtaler og mye annet. Alt dette blir subjektivt, men jeg anbefaler dette bladet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke vinklinger da? Kan vel si at jeg er opptatt av det meste innen friluft til alle årstider, også jakt og fiske.

Villmarksliv er vel mer rettet inn mot jakt og fiske enn det Friluftsliv er. De har nok litt hver sine nisjer der. Selv leser jeg begge. Jeg synes også UTE holder bra kvalitet på stoffet sitt. De vinkler seg gjerne en del mot "brattere" friluftsliv. Har også i det siste fått øynene opp for Jeger, Hund og Våpen. Om du er ukjent med bladene du velger mellom kunne det jo vært en ide å for eksempel låne/kjøpe et nr av dem og se hvordan du liker innholdet i dem før du bestemmer deg. Tror uansett du vil bli fornøyd med kvaliteten på begge. Lykke til med valget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv: Hovedsakelig tradisjonelt friluftsliv slik det utøves av folk flest, fotturer, enkle skiturer, sykkelturer i nærområdet og en og annen artikkel om større ekspedisjoner.

UTE: Legger stor vekt på det brattere (moderne) friluftslivet som tindebestigning, bratte skikjøringer, kiting o.lign.

Villmarksliv: Fra å være et allsidig friluftsmagasin er min mening at det er blitt ett jakt og fiskeblad, et av norges største blader i sin sjanger.

Fjell og Vidde: DNT sitt medlemsblad, omtaler stort sett DNT sine ruter, hytter osv.

Jakt og fiske, jeger hund og våpen m.fl: tilnærmet rene jakt og fiskeblader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.