Gå til innhold
  • Bli medlem

Fenix?


Bergtass

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19348329&reference=9/193/483/29_1392551449.jpg&adheading=Fenix+HP10+Hodelykt+-+225+Lumen+-+lyser+120+meter%21&adTypeId=68&areaId=2636

Noen som kjenner til denne, med andre ord har prøvd dette monsteret på vinterstid?

Lurer da på om den lyser så langt som produsenten hevder? Batterilevetid? Ekstern batteripakke? osv osv...

post-6938-133474665987_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette er gode greier. Om du synes den lyser 120 meter avhenger av hva du skal bruke den til og hva du lyser på. Ut fra tilsvarende sterke lykter (fenix håndholdt LD20) ser jeg ingen grunn til å tvile på spesifikasjonene; LD20 synes jeg i hvert fall lyser brukbart opp helt ut til noe over 100 meter. Hodelykta har vel batteriene bak på hodet, ikke i en ekstern kassett som du putter i lomma - men det kan jo du mekke uten alt for mye bryderi, tror jeg.

Her er noen som faktisk har prøvd den - virker som om de fleste skryter av lykta...:

http://candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=247180

Og enda mer diskusjon av lykta (og nei, jeg har ikke giddet lese gjennom alt):

http://candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=232136

Fenix selger også en liten spredelinse som passer til, en sånn gjennomsiktig plastdings du klipser på og med en linse du vipper opp og ned ved behov. Kan være et elegant tilbehør for lesing og arbeid like foran nesa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortrinnsvis bruke den til å kjøre hund med, og da selvfølgelig medfølgende friluftsliv med telting etc..

Mulig det er pga manglende elektronisk kompetanse, men synes når man mekker på lykter er det overhengende fare for at det ikke lyser like sterkt etterpå.

Men skal se litt på linkene, så takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk i så fall på at det sterkeste lyset kommer i 3-minutters klumper - lykta dimmer ned automatisk for å spare batterier og hindre overoppheting (som ikke vil være et problem vinterstid hos os). Greit nok når du labber rundt og kun trenger max lys i et par sekunder for å sjekke ut rutevalg lenger fremme. Neppe fullt så greit når du er i full fart i nedoverbakke og trenger det sterkeste lyset du har råd til å oppdrive og begge hender er fullt opptatt med å kjøre hundeslede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne lykta for litt siden, og er bra fornøyd til nå. Det at lykta dimmer litt etter 3min gjør egentlig veldig lite, har flere ganger knapt merket det da trinnet under ikkje er så mykje svakere.

Lykta virker robust og bra laga, kjøpte den fordi eg ville ha ei enkel, kraftig lykt uten oppladbare batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.