Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmarkstur


tjbaggerød

Anbefalte innlegg

Hei... vurderer langtur i nord til sommeren...... det kommer til å bli endel fisking og jeg håper kansje det er noen som kan bidra med områder som har god ørret/røye bestand.. Skal stort sett fiske med fluestang... Har fått med meg at man fort kan havne i Gjeddeland eller Harr plasser noe som ikke er første pri. akkurat.. ikke at jeg har noe imot disse fiskene men bare det at på denne turen står ørret å røye på menyen... Kom gjerne med forslag på vann/elver... Har ikke noe imot å gå langt men ikke altid man behøver det heller, ofte en bare fosser forbi fllotte fiskesteder... Hadde hvert hygg. med noen tips.......

Tore Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laksefjordvidda er jo en sikker vinner, mye røye og ørret... også sjanse for store fisk.

Har vært der 6-8 ganger, å prøver å komme meg dit hvert år.

Du sier ikke hvor i finnmark du skal, så vanskelig å hjelpe deg... huske at finnmark er like stort som norge sør for trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på pasvikelva/dalen... skal vist være kjempeforhold der, ikke kommet meg dit selv.

Er det kun fisking dere skal på? eller er det snakk om å bestige/forsere eller noe sånt?

Vet her i område jeg bor (hammerfest), så har vi seiland med finnmarks høyeste fjell/tind, så er det sørøya som er norges 4 største øy (gikk på langs ifjor, anbefales), sørøya har mange gode fiskevann, der det er muligheter å hale i land noen svære "kubber".

Fisking av laks kan du gjøre i alle større elver i finnmark.

Kommer på noen i farta...

- Repparfjordelva

- Altaelva

- Stabbursdalelva

- Lille Porsanger

- Veidnesklubbelva

- Tana

Vis du vil prøve havfiske, prøv å legg opp til en havfiskefestival her oppe... da får du se og kanskje kjenne ka store fisk er for noe :wink:

Ellers er finnmark generelt rikt på fiskevann, og stort sett er det nydelig så lenge sola skinner... hele døgne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.. supert at du deler litt slik info. aldri tatt turen nordover så til sommeren blir den første-- er ute etter ørret og reiser på fisketur egentlig ja...turene i seg selv har alle sin egen sjarm.. har ruslet rundt endel på hardangervidda og fisket endel.. aldri fått no spesiell stor ørret men alltid fornøyd da en liten smakbit hver dag var på plass.. hygg selskap og flott natur er i fokus og fisken har hvert bonus..er bare det at jeg har hørt og vet at man kan virkelig få oppleve å få ørret på over 2kg i nord der, det kan man jo selfølgelig på hardangervidda også men sjansene er visstnok større på finnmarksvidda ettersom jeg har forstått.. jeg burde nok satt meg litt mere inn øskelig området før jeg startet tråden , ser den nå,,, finnmarksvidda er jo svær som du sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.