Gå til innhold
  • Bli medlem

Stolt oransje


essem

Anbefalte innlegg

Annonse

Det meste har vært toppers her på min hittill knapt ukeslange ferie i Ålesund.

Den eneste fotballkampen jeg har sett i år på TV vant Ålesund :lol: Jeg er godt under middels interessert i fotball, men det var jo steikje artig at Ålesund vant. Her i huset lurer vi på om Sumpen reserverer hele forsida til fotball i morgen.

Været er fantastisk for fjellturer :)

Kanskje jeg tar meg en tur opp på Skjerdingen i morgen for å skue utover både Sunnmøre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang for ca 20 år siden.

Jeg kom inn i en dagligvarebutikk på hjemstedet, alle kunder og ansatte gikk omkring å smilte og lo.

Jeg forstå selvfølgelig ikke hva som foregikk, unormalt mange håndhilste også på hverandre.

Da jeg kom i kassa ble jeg, som de fleste andre, høytidlig gratulert av den som satt der.

Jeg forsto mindre og mindre, og ble etterhvert såpass nyskjerrig at jeg spurte..............Norge hadde vunnet en eller annen viktig landskamp i fotball.

Jeg ble nok betraktet som en skikkelig avviker som ikke visste noe om dette og ikke engang viste noen glede når det ble meg fortalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaahhhhh, herlig stemning på byn i går. Dette e stort. De e herli me et oransje hjerte å orasjeblått blo. Ifølge ordførern e 8.nov halvoffisiell flaggdag. Kan nesten ikke vente til trekninga av ecup, det kommende året vil løfte laget og byn til nye høyder. I en by med 40000 innbyggere tar stadion litt over 10000. Nå bygges svingene igjen og øker kapasiteten ørlite. Gløøøømmm de, her må vi tenke i høyden skal vi få inn alle!

Reka e no litt sunnmøring i måte å tenke på da, litt selvskryt e på sin plass (coaching i verdensklasse..) og med en fin porsjon selvtillit (var nervøs på siste straffa, hadde i tatt den så hadde i vært sikker på at vi skulle vinne..). Fra mannen som er kjent for uttrykket "Det e bedre at i tar straffa enn at du bomma" :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stor kamp ja!

Kjenner jeg sunnmøringene rett, vil de nok prøve å strekke seg mot enda større høyder i framtida. Som for eksempel å bære stein opp mot toppen av Pyttegga, slik at den ofisielle 2k-lista må skrives om 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RBK var i gjennomsnitt det beste laget i 2009, Molde var nestbest. Molde var antagelig det laget som hadde høyeste nivå på sitt beste. Aafk hadde for mange dårlige kamper, men det må tilskrives at laget er ungt. Aafk og Lyn var de to lagene med lavest snittalder i sum i 2009. Likevel skilte det bare noen få poeng fra Aafk's 13.plass oppover tabellen. 2 poeng opp til 10.plass, 4 poeng opp til 6.plass (målforskjell holdt utenfor). Det var jevnt, Aafk hadde en bra avslutning på sesongen. I 2009 som i 2008. Aafk har i grunn tradisjonelt vært et bra høstlag.

Cup er cup, der er ballen rund :) Aafk var best når det gjaldt, og det var på søndag. Ufattelig gøy at vi nå får en sjanse ute i europa. Mens de aller fleste lag nå må tenke kostnadskutt og fornyet lisens, kan Aafk tenke vekst og satsing. Heldigvis har vi ikke blitt fristet til å satse penger vi ikke har hatt, det er det mange som nå må slite med. Det kan forrykke balansen i Tippeligaen, Aafk er i posisjon...

For den som lurer på hva tråden handler om, tippeligastadioner en ser fra kommunetoppen Vardane i Sula. Svaret er CLS der kanskje JARiise tar seg en tur neste år, med resten av gjengen i Roma. Eller kanskje Ronaldo & co? Gerrard og Torres håper jeg på da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du slutta med denne oransje skrifta Svein, var jo alldeles slitsom å lese på hvit bakgrunn :x:roll:

Slipper vel å se mer oransje nå forresten, blir nok gulldrakter neste år, om dere ikke greier å lande igjen da :lol:

Imponerende innsats med to opphentinger med en mann mindre på banen. Etterhvert blei de god hjelp fra tribunen også, blei tydelig blant spillere og publikum at MFK (favoritter) hadde alt å tape mot AAFK (underdogs) som hadde alt å vinne. Dette avgjorde trolig kampen.

Gratulerer AAFK og Ålesund :lol:

Hadde ei kjempehelg i Oslo (inntil kampens 114. min, vel og merke :twisted: ). Den største opplevelsen var kanskje hvordan tusenvis av blåhvit og oransje gikk side om side hele helga uten negativt bråk av noe slag. "Onkel" hadde ingen uheldige episoder å melde om.

Gratulerer Molde og Ålesund :!:

Tipper at begge klubbene kommer til å henge med høyt oppe på tabellen neste år. Er to av klubbene som er best stilt økonomisk framover. Neppe noen tilfeldighet at de kommer fra Møre & Romsdal i så måte.

I Molde vet vi fra før hvordan det føles å komme hjem med pokalen fra Ullevaal. Unner dere den.

Aldri så galt at det er godt for noe, jeg kom meg i seng til vanlig tid søndag........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.