Gå til innhold
  • Bli medlem

Hyttetyver brøt opp vinterstengt vei for å rane hytter - måtte hjelpes ut..


askogvoll

Anbefalte innlegg

Jaja, det værste er at det faktisk er sant og ikke en spøk.

Kort er det:

- Brutt opp bom til vinterstengt vei for å rane hytter

- Tre biler, to satt seg fast i nysnøen og en tom for bensin

- Personene er av polsk og litauisk opprinnelse

- Tynt kledde og absolutt ikke klar for vinter

http://www.dagbladet.no/2009/11/02/nyheter/innenriks/kriminalitet/tyveri/8835745/

Selv har jeg ikke mye til overs for kjeltringer da jeg har opplevd det man kan kalle lett vinningskriminalitet som man ikke får dekket i forsikringen. Har selv mistet en sykkel i trondheim, mistet noe gadget på sykkelen i helgen da den stod parkert ved farmandstredet i Tønsberg (heldigvis forsvant ikke sykkelen da den var låst fast med to låser) og mistet noen klær da en narkoman brød seg inn i leiligheten i trondheim for et par år siden.

Men jeg har fortsatt ikke kommet til det steget hvor jeg håper at de skal fryse i hel på fjellet, men hadde godtet meg godt om de fikk en passende straff. Er dog ganske kjedelig å komme til hytten sin, kanskje ikke før til påske og se at vinduene er knust for et halvt år siden og se hytten herjet av vinter, dyr og hyttetyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men jeg har fortsatt ikke kommet til det steget hvor jeg håper at de skal fryse i hel på fjellet

Der er vi enige, men de kunne godt få ofret ei tå eller to :)

Har også vært utsatt for tyveri en gang. Kom fra helgetur til en bil uten innmat. Oppdaga det da jeg satt meg inn å plutselig lå på rygg på dørken og sprella. Kan ikke huske at jeg ble særlig forbanna, men litt rådvill et øyeblikk og så hev vi oss i haikinga. Fikk nå alt på forsikringa så det gikk nå bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære å passe på tinga dine

Hehe, sant nok, men sykkelen som forsvant i trondheim var låst fast i en lyktestolpe gjennom ramma, og at to lykter kjøpt på biltema skulle bli stjelt hadde jeg ikke helt forventet da jeg var i ti minutter på senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send pakket hjem STRAKS!!!

Nei det kan vi ikke, for da bryter vi menneskerettighetene dems. Se bare på Mulla Krekar så vanskelig det er å tvangssende hjem han, på tross av at han stadig reiser frivillig på ferie til hjemlandet sitt for å organisere terror. Og Krekar har gjort langt alvorligere ting enn hyttebrekk.

Vi må sende innvandrerne på kurs hvor de lærer å ikke stjele eller voldta. Men hvis de er utenfor pedagogisk rekkevidde, så er det ingenting vi kan gjøre, fordi professor Nils Christie fra 68-generasjonen fant jo ut at straff ikke hjelper de kriminelle, for egentlig er det jo tyvene som er de virkelige offrene, og det er samfunnet som har skylda. Så vi får heller prøve å være tolerante, og håpe at tyvegodset blir brukt fornuftig i tyvenes hjemland, slik de somaliske piratene bruker utbyttet til å bygge skoler og sykehus i lokalsamfunnet sitt.

Og hva skal vi egentlig med hytte eller andre luksusting ?

Hadde det ikke vært bedre om vi sendte overskuddet vårt ned til de fattige i u-landa som virkelig trenger pengene mer enn oss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dette av vi nordmenn er så pass vennlige og åpen som også gjør at vi ikke lyncher disse menneskene slik som ville ha skjedd i andre land!

En del land får tyver og annet pakk et eller flere bilhjul rundt seg for så settes i fyr eller en hånd kappet av! Alt ettersom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje atomsilda har et lite poeng her. Invandrere er her av en del grunner som er relativt komplekse som det ikke finnes noen enkle løsninger på.

Jeg vil tro at polakker og litauere som er på besøk ikke er bare er her som turister som vil nyte utsikten av fjell og fjord, men fungerer som underbetalt arbeidskraft som fikser på huset ditt eller hytten din. For å spe på inntekten kan det jo hende at noen sykler forsvinner, eller at inventaret i hytten plutselig forsvinner en dag...

En diskusjon om hvorvidt vi trenger hytter eller andre luksusartikler er en diskusjon i seg selv... ;)

Kanskje vi alle skal begynne å dyrke vår egen mat og bo i en lavo i skauen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.