Gå til innhold
  • Bli medlem

sportsbutikk i London


orre

Anbefalte innlegg

Annonse
http://www.snowandrock.com/

http://www.ellis-brigham.com/

Drar til London på torsdag, men har ikke planlagt å handle noe. Har alt jeg trenger og vel så det :) Litt tragisk egentlig... :D

For begge disse kjedene, og i alle fall Snow+Rock, anbefaler jeg butikkene ved Covent Garden. Det er også en North Face butikk like ved.

Skal faktisk bort en tur om en tre-fire uker, så da blir det en tur innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For begge disse kjedene, og i alle fall Snow+Rock, anbefaler jeg butikkene ved Covent Garden. Det er også en North Face butikk like ved.

Skal faktisk bort en tur om en tre-fire uker, så da blir det en tur innom :lol:

Var innom begge butikkene ved Covent Garden i dag, de ligger ca 300m fra hverandre. Størrelsen er omtrent som Oslo Sportslager. Kjøpte ikke så mye, kun et par Icebreaker t-shirts og en Arcteryx lue. Prisene er 20-30% lavere enn i Norge, men fant minimalt med varer på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom begge butikkene ved Covent Garden i dag, de ligger ca 300m fra hverandre. Størrelsen er omtrent som Oslo Sportslager. Kjøpte ikke så mye, kun et par Icebreaker t-shirts og en Arcteryx lue. Prisene er 20-30% lavere enn i Norge, men fant minimalt med varer på tilbud.

+ At du får igjen MVA om jeg ikke tar feil, per idag er denne på 15% men går tilbake til 17.5% etter nyttår om jeg husker rett(Denne ble satt ned i forbindelse med økonomi"problemene". )

Minimum 30-35% besparelse er ikke ille :?: (Selv om man trolig kan spare enda mer med dagens Dollar-kurs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får igjen noen % VAT også, men etter gebyret som følger med så blir det ikke så mye av det når man handler for småsummer.

Jevnt over kan man regne halv pris når man handler i USA og 30% avslag i England. Et eksempel er Arcteryx Theta AR jakke. Koster 4600kr i Norge, 3300kr i England og 2750kr i USA (jeg betalte 2100kr, den er alltid på tilbud på et eller annet nettsted).

Det er viktig å sjekke litt før man handler i utlandet, om ting faktisk er billig i forhold til Norge eller ikke. Et eksempel er Peak Performance Heli, buksa koster 4500kr i Norge og 415 pund i England. Selv om man da får tilbake VAT, er det knapt verdt bryet. De som er interesserte i sport og friluftsliv har vel ordnet seg avtaler med sportsbutikker i Norge også, slik at man får minst 10-20% på alt man handler av varer til orignalpriser?? F.eks. får man 15% hos Anton Sport gjennom SATS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får igjen noen % VAT også, men etter gebyret som følger med så blir det ikke så mye av det når man handler for småsummer.

Jevnt over kan man regne halv pris når man handler i USA og 30% avslag i England. Et eksempel er Arcteryx Theta AR jakke. Koster 4600kr i Norge, 3300kr i England og 2750kr i USA (jeg betalte 2100kr, den er alltid på tilbud på et eller annet nettsted).

Det kommer litt an på hvilke merker det er snakk om.

På amerikanske merker som Arcteryx vil det ofte være så store forskjeller, men på europeiske merker vil det ofte være mindre forskjell.

Hovedregelen kan godt være at amerikanske merker alltid er mye billigere i USA, men når det gjelder europeiske merker er det i alle fall lurt å sjekke.

Det er også et poeng når man bestiller at frakt kan være billigere fra Europa. Noen har også muligheter til å få levert til Sverige (innen EU) etc.

Edit:

Hvis man ikke skal bestille, men reise for å shoppe er det jo også betraktelig billigere å reise til London enn til USA, noe som man jo også kan regne inn i reise/ shopping-budsjettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellis Brigham i Kensington High St. har i alle fall Arc´teryx. Ser ikke bort fra at Snow+Rock som ligger vegg-i- vegg også har det, men jeg ga opp å lete :)

Cotswold ved Picadilly hadde ikke Arc´teryx da jeg var innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.