Gå til innhold
  • Bli medlem

Drytooling nær Trondheim


FredeD

Anbefalte innlegg

Hei

Er der noen av dere der kan tipse meg om en fin plass å trene litt med øksene så tett på Trondheim som mulig?

Det skal naturligvis ikke være en plass med potensial for "riktig" klatring og det ville være greit om det var simpelt å henge opp topptau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange takk for det avsporende og overfladiske svar Adler :) Hvis ”seriøse” klatrere i din verden utelukkende består av epoxy-gymnaster i bar mage da skjønner jeg hva du mener men er i så fall veldig uenig. Internasjonale toppklatrere som Ueli Steck og Will Gadd anbefaler for eksempel begge drytooling som en del av treningen/forberedelsene til is-, mix- og alpinklatring. I min verden høres du derfor ikke så veldig ”seriøs” ut :D

Den klassiske problemstilling dreier seg omkring ødeleggelse av gode klatrefelter. Så lenge man tar hensyn til potensialet for renere typer av klatring er denne aktivitet ganske uskyldig vil jeg mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er OT men samtidig en liten kommentar/spørsmål til Adlers innlegg.

er drytooling dårlig stil i klatremiljøer?

Det må da være tvilsomt å stole på at isøkser holder når man plasserer de bak nabber og knaster? jeg husker at jeg og 500fjell fant en buldrestein som vi klatret på, sondre ville prøve med isøksa og kom seg opp ved hjelp av den, mens jeg heller valgte å bruke hender og føtter i frykt for at isøksa skulle hoppe ut, det er jo selvsagt ikke no problem ved topptauing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.