Gå til innhold
  • Bli medlem

Den perfekte julepakken til helt grei pris


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Om ikke lenge er det jul, tenkte å handle pakkene ferdig før den 24. i år. Bedre å være litt vell tidlig ute i år, var vertfal tanken.

Er det noen friluftsprodukter som er å anbefale under treet i år? (til overkommelig pris)

Forslag jeg selv kommer på i farta:

* Tallrikslåda (grønn boks med bestikk, kopp, skjærebrett, tallerken og krydderboks)

* Abonnement på Villmarksliv (12 utgaver 349kr)

* Diverse Lars Monsen/Børge Ousland (lyd)bøker eller filmer

* Vannpose (helsport 10 liter, 130 kr)

Som dere sikkert ser er lista noe kort, håper noen har gode forslag, sikkert flere som kunne trengt forslag. Ikke nøl med å fyll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i fjor fikk jeg 30 pakker turmat, det kom godt med på neste tur.

Er det som neseten koster mest på en tur.

lommelykt er også en fin ting å få.

Fiske utsyr blir jeg alltid glad fpr å få.

I år har jeg ånsket meg noen små ting til hunden min, varme pose og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å være kjip, så er det å gi turutstyr som ikke er klarert med mottageren en risky business.. Har fått så mye fjas opp igjennom, sammenleggbare griller, 1000 hodelykter og en haug med kniver og stormkjøkken fra tanter og onkler, fettere og kusiner osv. Det aller meste av dette har blitt liggende i garasjen og støva ned før jeg tok til vettet og kasta 90% av det uten at det i det hele tatt har blitt brukt. Nå prøver jeg å være spesifikk i gaveønskene, litt mindre spennende kanskje, men mye mer økonomisk for alle parter, i tillegg til at jeg kan takke genuint for å få ting jeg virkelig trengte og ønska meg. Samme med å gi gaver, føles så mye bedre å gi noe en vet at folk faktisk har bruk for og trenger, enn fordi en føler at en må bruke en hundrelapp på personen.

Filmer, bøker osv er jo alltid vinnere, ellers fant jeg denne i fjor: http://www.symbolskegaver.no/

Kjøpte minehunder og trygg skolevei til alle andre enn kjernefamilien og nære venner, dette er universelle gaver som fikk en utrolig god mottakelse og jeg kommer til å gjøre det samme i år. Så kan vi bruke juletida til å tenke på de som ikke har det fullt så godt som oss selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Espen K angående unødvendige julegaver som bare havner i skapet eller boden. Derfor skriver jeg alltid en lang ønskeliste med alt fra nesklype til 20 kroner til kajakk til 20000. Kajakken har jeg fremdeles ikke fått :) , men jeg har fått mye annet nyttig både til tur og sivilt bruk.

Naturkalender er ofte på lista, det samme er ullsokker, ullskjorte og longs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.