Gå til innhold
  • Bli medlem

Service på Coleman bensinbrenner


Jørn

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...

En coleman lekker ALDRI over tanken. Brennern har ingen direkte sammenkopling med tanken.

Det du har opplevd er sannsynligvis det som står beskrevet i bruksanvisninga, som "full fyr under brennern.

Årsak: For dårlig forgassing av drivstoff.

Hvorfor: For lite trykk / lav temperatur

Løsning: Pump mere før du fyrer igang, og/eller monter en bit glava under generatorrøret. Drypp litt bensin på glavabiten, og fyr på, slik at du forvarmer generatoren.

Hvis der overhode skulle være noen lekkasje, så sitter denne i generatorrøret.

Generatorrør er lett å skifte. To stjerneskruer under brennern/på siden under, og en mutter ved regulatoren.

OBS når du har løsna mutteren, må du hekte av rensestrengen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prøv å testfyre brennern ute på trappa, og se om problemet løses med en gang.

Får du fyr under brennern/bål så steng regulator med en gang.

La brennern kjøles ned

Snu den på hode, slik at all uforgassa bensin kan renne ut.

Fyr opp på nytt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du fortsatt problemer, så kontakt meg, så skal jeg gi deg telefonhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte tips - dette skal jeg prøve !

Har dessverre ingen bruksanvisning og har noen dårlige erfaringer med å skru fra hverandre "ting"(dvs har gått greit å få fra hverandre men verre å få sammen igjen ) :wink: så jeg er derfor kanskje litt forsiktig med å prøve...

Men dette hørtes helt overkommelig ut - 533'en har vært så bra at jeg kvier meg for å kvitte meg med den hvis jeg ikke må - men har som sagt vært litt problemer nå i det siste ....

Igjen - takk skal du ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.