Gå til innhold
  • Bli medlem

Rab Summit 900-erfaringer?


larsingedude

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

Eg har nettopp kjøpt denne posen, men ikkje fått brukt han enno. Posen er visst 188 cm innvendig, noko som kan verta i kortaste laget for deg. Sjølv er eg 176 og opplever at lengda på posen er ganske så perfekt for meg.

Posen er elles ganske rommeleg ettersom han er designa for vinterbruk, men han veg likevel ikkje meir enn 1800 g totalt.

Det skal gå an å få Summit 900 i ekstra lengde. Sjekk med www.towerridge.co.uk - dei svarar kjapt på e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke posen, men har testet en del Rab-poser både når jeg kjøpte høstpose og vinterpose. Jeg opplever Rab-posene som ganske trange (noe en også ser hvis en sammenliker målene på posene med andre tilsvarende poser). Summit-posene er så langt jeg vet lagd spesielt for toppturer, der vekt og isolasjon er viktigere enn konfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med Summit 900, men har selv Summit 700. Er du over 190 cm, så bør du prøve å skaffe extra long, da de passer for personlengde opp til ca 188 cm. Det stemmer IKKE at Summit serien er trange - de er faktisk ganske god plass i dem. Skulderbredden er 85 cm, altså omkrets på 170 cm. Sammenlignet med bl. a Mountain Equipement sine vinterposer som stort sett har skulderbredde på 82 cm, mens Western Mountaineering - som går for å ha store vinterposer - har skulderbredde på ca 157 - 170 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fekk brukt min Rab Summit 900 sist helg, men det er litt tidleg å trekkja konklusjonar enno. Likevel merka eg at dunpose var mykje meir komfortabelt å ligga i når nattetemperaturen steig, for dun verkar nesten som å ha ein innebygd termostat. Dersom eg hadde hatt vinterpose i syntet - med temperatur rundt null - ville det vorte altfor heitt og klamt.

Det var uansett kanon å få sesongens fyrste skitur med overnatting! Gledar meg til neste tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.