Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Hardwear Sub Zero vs. Mountain Equipment Vega vs. Sir Joseph Kjerag


fred

Anbefalte innlegg

Ser meg om etter en dunjakke som skal være streetsmart, samtidig som jeg tenker å bruke den ut på tur.

Syns Sub Zero (jakken, ikke parkaen) fra MH virker solid. Liker særlig hetta, som ser ut til å være veldig god. Samtidig så har jeg fått øynene opp for Vega-jakken fra ME, som virker å være en ny modell av året. Denne er lettere og har høyere fillpower enn den andre, men virker "tynnere" på bilder.

I andre dunjakke-tråder på forumet har jeg notert at folk skryter veldig av Sir Joseph sine jakker. Dette er ganske aktuelt da jeg har kort veg til Tsjekkia om dagen, og jeg kan få den til en god pris.

Noen som har noe å si om de enkelte jakkene? Er særlig interessert i å høre om Vega-jakken, da denne som sagt er relativt ny.

Befinner meg i utlandet, og har ikke muligheten til å prøve noen av jakkene der jeg er for tida. Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt både ME og Sir Joseph, men held ein knapp på sistnemnde. Produkta frå Sir Joseph er kortreiste ettersom dei brukar aust-europeisk dun og elles syr alle kleda i Turnov, Tsjekkia. MH og ME får kleda sydd i Asia og det er heller ikkje like lett å finna kvar duna kjem frå. Skulle eg kjøpt dunjakke ville eg gått får Spantik frå Sir Joseph.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Hvordan er ellers Sir Joseph sine produkter med tanke på kvalitet på sømmer, passform og slikt? Jakka skal jo brukes når nedbør kommer i form av snø, men regner likevel med at den blir brukt noen ganger i sludd, småregn. Hvordan takler Sir Joseph-jakker slikt? Ser at MH bruker membran i sine dunjakker. Gjør den dem vanntette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om evt. andre jakker jeg må prøve? Jakker som ME Annapurna synes jeg virker litt for lite streetsmart; tenker at om jakka ikke funker som jeg hadde tenkt når jeg er på tur, så er det greit å kunne bruke den til bybruk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sir Joseph held gjennomgåande svært høg kvalitet både når det gjeld material og handverk. Det er eit lite spesialfirma som veit kva dei driv med.

Membran er sikkert vel og bra, men dersom temperaturen på den raude sida av skalaen klarar ikkje eg å gå i dunjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.