Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilke solbriller/ goggeles bruker dere.


jason

Anbefalte innlegg

lurte bare på hva slags type briller folk bruker på fjellet og i marka, selv har jeg hat diskusjoner med mange om dette.

Selv bruker jeg polaroid solbriller us 1945, gammle og gode.

ser selv etter noen nyere nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte meg Wiley X SG-1 i fjor. Knall solbrille som dekker hele ansiktet. Litt dårlig ventilering, men klipte mer av gummien på innsiden bort og løste mye av problemet. Har i økende grad behov for solbriller med styrke, ordnet det nå da jeg oppdaterte brillene. Spent å se hvordan det blir i vinter på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Cebe Spot før og var godt fornøyd med de avtakbare sidebeskytterne i gummi og at det fulgte med strikk/snor man enkelt kunne ta av. Opplevde imidlertid at glasset begynte å flasse litt, og en kamerat opplevde slik flassing i enda større grad. Jeg gikk over til Bollé (av den typen man kjøper hos DNT) og var godt fornøyd med disse også til fjell- og vinterbruk inntil jeg mistet disse også i kryssing av en litt stri elv... :roll:

Dermed er jeg igjen på utkikk etter nye solbriller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Synd produksjonen er lagt ned og det er umulig å få tak i nye glass.

Nettopp flassingen som er problemet. Ang. goggles bruker jeg SPY Soldier, utmerkede goggles som er store nok til å gi tilstrekkelig beskyttelse, samtidig som optikk og visibilitet er meget god. Opplever levetiden som meget lang. Brukte lenge Cebe(G-Land), gode briller, men etter gjentatte utskiftninger av glass pga fuktighet og dogg mellom glassene gav jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte bare på hva slags type briller folk bruker på fjellet og i marka, selv har jeg hat diskusjoner med mange om dette.

Selv bruker jeg polaroid solbriller us 1945, gammle og gode.

ser selv etter noen nyere nå om dagen.

Holder med deg i å bruke polariserte glass. En stor fordel for meg som fisker en del. Veldig bra også for kryssing av elv og vann. Merke? Aner ikke. Kjøpt i fiskebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig liker pgså å ha det når jeg fisker, men bruker de også på fjellet.

mine er nok i gammleste laget, blir nok noen nye snart.

men liker å bruke polariserte glass.

Men trenger noen som kan dekke sidene av brillene mot lys og støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også googles av type Oakley Crowbar. Nå skal det sies at jeg stort sett kiter og da tetter disse perfekt mot hjelm. Blir det skikkelig friskt drar jeg i tillegg på en ansiktsmaske av neopren slik at kun nesebor er eksponert, og da føles det som å være inne. Husker en gang i fjor da jeg hadde dette pluss dunjakke på og lå og slappet av mot pulken og ventet på at vinden skulle løye fra stiv kuling til noe som var mulig å se i. Da slumret jeg av og sov i en time. Var like tørr og varm når jeg våknet og mest følte meg som en nedsnødd huskey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.