Jump to content
IGNORED

Ajungilak grevling.

Share

Recommended Posts

Til villmarkingen:

Her er en US army gore-tex bivy cover på auksjon, et bud på 30usd, og 5 dager igjen. Ser selger ikke sender worldwide, så hvis du ikke har kontakter i usa som kan videresende til deg, så kan du opprette en MYUS adresse på myus.com, fungerer utmerket.

Dette yttertrekket er absolutt verdt pengene! Husk å spørre selger om størrelse/lengde før du byr.

http://cgi.ebay.com/Army-Gore-tex-Bivy-Cover-for-sleeping-bags_W0QQitemZ130339311596QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item1e58d40fec

Annonse

Grevling Shelter 2000:

Jeg har ikke noen problemer med dette trekket, brukt under de fleste forhold ned til -25.

En kompis hadde grevling yttertrekk, og det var ikke tett.

Nå det er sagt, det er jo stadig oppe til diskusjon dette med vanntett, pustende, varmetransport, varm møter kaldt osv, tror det er som Trym sier, og kvaliteten samt produktetbeskrivelsen som også gjør seg gjellende.

Grevling Shelter 2000 bruker jeg på de turene der bål ikke er aktuelt, for det tåler, som ventet, ingenting av glør. Det siste året har jeg erstattet dette trekket med et US army gore-tex trekk til vinterbruk og ved bål, siden dette er tykkere en GS2000, og dermed tåler med glør og isolerer bedre, uten at jeg har merket noe til fuktproblemer. Toppdelen er også utformet annerledes på dette fra US army, man kan ligge helt nedi, og dermed er skjermet fra elementene, selv når regner og snør, kontra GS2000 som har tradisjonell sovepose åpning i toppdelen. Jeg har våknet ute både i regn og nedsnødd, helt topp. Dette kan kjøpes, hvis heldig, på ebay til rundt 200-500kr.