Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er komfort- og ekstremtemperatur på Marmot CWM EQ?


svas

Anbefalte innlegg

Hei.

Har denne, men det eneste som står er temp.-grense på -40*C/-40*F. Men ingen steder står det komfort og ekstremtemperatur, heller ikke inne på Marmot sine nettsider. Noen som vet hva komfort- og ekstrem er på denne posen?

Linker:

http://marmot.com/fall_2009/equipment/sleeping_bags/mountaineering/cwm_eq_reg

http://products.howstuffworks.com/marmot-cwm-eq-reg-down-sleeping-bag-review.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg forstår det opererer Marmot kun med "komfort-/brukstemperatur", dvs. den som er oppgitt på posen.

Mine Marmotposer (Helium QE + Atom) holder meg god og varm til rundt de temperaturene som står på posen. Dersom jeg kler på meg et lag ull går de glatt 5 kuldegrader lengre ned.

/TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg lette nylig etter det sammen, og fant at Marmot har EN rating på 1-3 sesongs posene sine, men bruker ikke dette på ekstremposene CMW og Col.

Ser at dette er et spørsmål som gjentar seg her på forumet. Noen kunne jo sende Marmot en mail med spørsmål om dette.

Uansett tror jeg at temerarturgrensene på Col og CMW dreier seg om komfortemp. Min erfaring med Col tilsier at den greier -29 med god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Western Mountaineering Bison (ratet -40C/F), og en WM Apache (-10C). Apachen begynner å bli kald ned mot -10 grader (uten klær). Bisonen er for varm fra -5. Har flere ganger sovet med posen nesten åpen i -15 grader, og tror jeg absolutt at posen holder ned til -40. Marmot CWM EQ vil jeg antar er like varm. Jeg hadde nok kjøpt en -30 graders pose for bruk i Norge. Bison er enda varmere enn jeg forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.