Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny sovepose til min datter på snart 6år.


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Datteren min maser om å få være med å sove ute nå i høst og utover vinteren.

Vurderer denne posen som høst/tidlig vår pose.

Noen erfaringer/innvendinger???

https://www.flust.no/sport-og-fritid/turutstyr/soveposer/ajungilak-tundra-sovepose-junior/

Trenger også en god vinterpose til henne. Blir sannsyneligvis ikke overnattinger med henne i mer enn -10.....................

Forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

vi har to jenter på henholdsvis 6 og 9 år. Vi har brukt denne posen på sommertur på hardangervidda (ned til +2) og overnatting ute nå i oktober (snødde på morgenen. Ingen problemer med de temperaturene og lagt undertøy + lue i posen. Mulig den eldste jenta skal være med på en helgetur i vinter. Planen er da å ha denne inni en igloo eller lignende. Regner med at det vil være mer enn tilstrekkelig ned til 10-15 minus. Jeg kommer ikke til å kjøpe egen vinterpose for de turene vi har planlagt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at barn ikke nødvendigvis merker at de fryser før "det er for sent".

Barn har også større varmetap enn voksene, damer større enn herrer osv, så en referanse til standarder for voksene er jo helt på trynet.

Et skikkelig liggeunderlag er et must, og en høst/vår pose blir utrolig forsterket av en fleece-pose.

Satser du på en voksen-pose kan du snøre igjen nedenfor føttene slik at barnet ikke behøver å varme opp ekstra volum.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ for deg kan jo være å bruke en god vintersovepose som du har, eller kjøper som også er stor nok til deg, for så å ta et belte el. og surrer rundt til den er i passe lengde for jenta di. Dermed får hun en god og varm pose samtidig som du også har en selv. 2 in 1 løsning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg levert min gamle vinterpose til en systue slik at de kan klippe den av og sy den sammen igjen slik at den passer min datter.

Blir spennende og se hvordan det blir

Den har holdt meg varm ned til -25 grader.

Koster meg ca 300,-, betraktelig mye billigere enn ny pose, jeg hadde jo ikke brunt den posen igjen likevel, da jeg har kjøpt ny :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.