Gå til innhold
  • Bli medlem

hva er din drømmetur


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Annonse

Her i huset drømmes det om en ukes ridetur på Island og det samme i Canada. Canada er mitt hjemland nr 2, som jeg aldri har fått sett, siden min far gjorde nordmann av seg i 76... Så han lengter nok også tilbake. Sannsynligvis er det Canada han lengter tilbake til et helt annet enn det han forlot. Han forlot en villmark der han i lange perioder levde sammen med indianerne og der i mellom drev han med mineralleting( fant nye felt). Villmarken er der nok, men hans hjemmiljø er ikke det samme. Men vi alle brenner for se Canada, til og med mannen min har et sterk, brennende ønske om å få oppleve naturen i Saskatchewan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Alsvigen har et poeng. Norge er et vakkert og langstrakt land. Mye vakker natur står til disposisjon allerede fra ytterdøren. Mange av våre fylker, som f.eks Telemark og Agder har store kontraster - alt fra blød kyststripe til villt høyfjell - Hardangervidda og Njardarheim Veidemark. Så her er det bare å "gå løs på " hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at Norge på langs er den store drømmen og målet. Vet det er oppbrukt, men likevel er det noe spesielt med det. Vil gjerne utforske mitt eget land før jeg drar til andre. Håper de andre landa kommer etterhvert :D

Tja, spørs om du ikke skal prioritere utlandet først, for allerede om 15-20 år vil den kommende energikrisen medføre at fjerne reisemål ikke lenger er innenfor rekkevidde med en normal lommebok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer aldri noen energikrise. Det kan kanskje bli en oljekrise, men det er ikke det samme som energikrise.

Har du glemt fysikkpensumet Springsteen. Termodynamikkens 2. lov spår definitivt en energikrise som omfatter hele universet. All energi vil bli brukt opp. Skjer heldigvis ikke med det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.